۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

رشد ۲۵ درصدی مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان

رشد ۲۵ درصدی مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان

خرم‌آباد- مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان از رشد ۲۵ درصدی مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی ما انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین بهاروند امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه لرستان از حیث تعداد مراکز ملکی مجموعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی در سطح کشور استان دهم است، اظهار داشت: ساخت و ایجاد درمانگاه ملکی در شهرستان‌ها براساس تعداد بیمه شده است و زمانی که تعداد بیمه شدگان به ۲۰ هزار نفر برسد درمانگاه برای آن منطقه ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان سلسله و شهر الشتر با توجه به اینکه تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی به ۱۸ هزار نفر رسیده است، به زودی درمانگاه عمومی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: درخواست‌های اولیه داده شده و امیدواریم سال آینده کلنگ زنی درمانگاه الشتر را داشته باشیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۰ در مراکز ملکی این مجموعه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد مربوط به ویزیت پزشک اعم از پزشک متخصص و عمومی بوده است.

بهاروند با بیان اینکه در این مدت ۱۶ هزار بیمار بستری در مراکز درمانی خود داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد یافته است، تصریح کرد: ۱۰ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی لرستان طی ۹ ماهه امسال انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۳ هزار مورد زایمان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان داشته‌ایم که ۴۰ درصد سزارین و ۶۰ درصد زایمان طبیعی بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع مراجعات به مراکز درمانی ما طی امسال در همه حوزه‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است، افزود: ۹۸ درصد مراکز درمانی استان شامل ۸۶۵ مرکز، طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند و بیمه شدگان ما می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

بهاروند خاطرنشان کرد: در سطح مراکز طرف قرارداد نیز حدود ۲ میلیون مورد ویزیت برای بیمه شدگان ما پوشش داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک جزو استان‌های پیشرو هستیم، اظهار داشت: ۹۴ درصد نسخه‌های مراکز دانشگاهی و مطب‌ها به صورت الکترونیک نوشته می‌شود و در داروخانه‌ها نیز این طرح با پوشش ۹۵ درصد اجرایی شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با بیان اینکه در سطح مراکز پاراکلینیک نیز طرح نسخه نویسی الکترونیک ۸۵ درصد اجرایی شده است و امیدواریم این آمار تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد، تصریح کرد: در اجرای این طرح هرچه جلوتر می‌رویم مشکلات کمتر می‌شود؛ تا پایان سال نقص‌های کوچک دیگر هم برطرف می‌شود و در سال جدید فرآیندها بدون ایراد اجرایی خواهد شد.

بهاروند ادامه داد: طرح نسخه نویسی الکترونیک پرونده‌های بستری را نیز از دی ماه شروع کرده‌ایم که قرار بر این است حداکثر تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ به طور ۱۰۰ درصدی اجرایی شود.

کد خبر 5420015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha