سخنگوی وزارت خارجه چین:

تعیین ضرب‌الاجل ساختگی برای مذاکرات وین، سازنده نیست

تعیین ضرب‌الاجل ساختگی برای مذاکرات وین، سازنده نیست

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: تعیین ضرب‌الاجل ساختگی برای مذاکرات وین، سازنده نیست؛ از سوی دیگر، آمریکا باید همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در سخنانی تصریح کرد: تعیین ضرب‌الاجل ساختگی برای مذاکرات وین، سازنده نیست.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: مذاکرات برای احیای پایبندی (به برجام) وارد مرحله حساسی شده است. چین موافق است که همه طرف ها باید احساس فوریت بیشتری داشته باشند، باید حسن نیت و انعطاف پذیری کاملی از خودشان نشان داده و به سمت رسیدن به توافق در زمانی کوتاه حرکت کنند.

«ژائو لیجیان» در این باره اضافه کرد: همه طرف ها باید با نشان دادن صبر و حوصله، اخلافات را به طور مناسبی حل و فصل کنند و شرایط مطلوبی را برای گفتگوها ایجاد کنند. آمریکا به عنوان مقصر بحران برنامه هسته ای ایران باید سیاست اشتباه فشارحداکثری در قبال ایران را اصلاح و تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران و طرف های ثالث را لغو کند.

این مقام چین در این باره افزود: چین همچنان به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد و با همه طرف ها برای بازگرداندن برجام به مسیر صحیح در مدت زمان کوتاه همکاری خواهد کرد.

گفتنی است که دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌ ها که از ۶ دی‌ماه آغاز شده است، امروز سه‌ شنبه پس از وقفه ای چند روزه ازسرگرفته شد.

کد خبر 5420385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلیمان IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      0 0
      لیجیان طوری حق را در ظاهر به ابران میدهد که آمریکا را جریحه دار ویا بقول معروف خشمگین کند واز طرف دیگر مورد خوش آیند ایران باشد مثلا بدانید ما طرفدار ایرانیم ...مواظب باشید همش ترفند است