۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

استاد دانشگاه:

اقتدارانقلابیون صولت نظام سلطه راشکست/دشمن غروب ایران رانخواهددید

اقتدارانقلابیون صولت نظام سلطه راشکست/دشمن غروب ایران رانخواهددید

گرگان- استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با تأکید بر این که اقتدار انقلابیون صولت نظام سلطه را شکست، گفت: عزت ایران خاموش شدنی نیست و دشمن غروب ایران را نخواهد دید.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله قنبری ظهر جمعه در آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن در جمع مردم گرگان اظهار کرد: آثار و برکات و دستاوردهای انقلاب برای مردم چه بود؟ باید دانست که گزارش عملکرد مقامات کشور دستاورد انقلاب نیست.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: انقلاب فرصت خدمت را در اختیار مردم قرار داد تا فرزندان خود و انسان‌های شایسته و بایسته‌، از ظرفیت‌های اجتماعی خود برای اداره امور در کشور استفاده کرده و کشور را به سمت رونق و سعادتمندی به حرکت دربیاورند.

وی بیان کرد: انقلاب فرهنگ عمیق و دقیق بود، یک روح و معنویت تام و تمام و برخاسته از دین بود که در روزگار ما با زعامت یک مرجع تقلید عظیم‌الشأن و با حماسه‌آفرینی مردم مجاهد بروز و ظهور یافت.

قنبری گفت: انقلاب اسلامی چون روح خود را از اسلام گرفته بود، ادامه راه انبیا و برخاسته از فرهنگ عاشورا بود و مردم آماده فداکاری بودند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام اضافه کرد: وقتی مردم از پیروی امام پا به رکاب مجاهدت گذاشتند سه مطالبه داشتند، آنها استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می‌خواستند.

وی افزود: آیا انقلاب استقلال را به مردم برگرداند پاسخ روشن است؛ ما مردمی بودیم که علیرغم تمدن چندین هزار ساله در سایه حکومت و سلطنت پدر و پسری زندگی می‌کردیم که دست نشانده آمریکا بود و در تاریخ هیچ دوره‌ای به اندازه پهلوی وابستگی به نظام سلطه نداشتند.

قنبری عنوان کرد: انقلاب نظام پوسیده شاهنشاهی را درهم کوبید و ننگ وابستگی را پاکسازی کرد و بعد از گذشت هزار سال برای اولین بار سرنوشت مردم ایران در اختیار خودشان قرار گرفت و امروز ایران رشید در دنیا ایستاده و به شرق و غرب وابسته نیست و به عنوان محور آزادی خواهی در دنیا مطرح است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: خواسته دوم آزادی بود؛ آزادگی از بندگی داشتن و هم اکنون ما آزادی داریم و آزادانه انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: دستاورد سوم نظام، جمهوری اسلامی بود تبدیل نظام سلطنت به حکومت مردمی که دستاورد کمی نبود.

قنبری بیان کرد: مردم با ارزش‌های اسلامی در نظام جمهوری یک شرایط نوین سیاسی را تجربه کرده و برای حفظ آن بالاترین رشادت ها را انجام داده و بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید را به پای انقلاب ریختند و از این کار پشیمانی هم ندارند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: طی این سال‌ها هرگاه کار را به دست اهل انقلاب سپردیم، موفق بودیم و هرگاه کار انقلاب به دست کسانی افتاد که با انقلاب پیوستگی نداشتند موفق نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار انقلابیون صولت نظام سلطه را شکست، اضافه کرد: عزت ایران خاموش شدنی نیست و دشمن غروب ایران را نخواهد دید.

کد خبر 5422321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha