۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۲

دعوتنامه‌ها هم ارسال شده؛

تعیین ۵ کارشناس خبره مجمع کمیته المپیک/ دستورالعمل تشریفاتی

تعیین ۵ کارشناس خبره مجمع کمیته المپیک/ دستورالعمل تشریفاتی

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی بررسی آئین‌نامه نحوه تعیین کارشناس خبره مجمع این کمیته را در برنامه امروز خود دارد که برای مجمع آتی ۵ کارشناس خبره تعیین و دعوتنامه آنها ارسال شده است!

به گزارش خبرنگار مهر، ترکیب اعضای مجمع کمیته ملی المپیک متشکل از افراد مختلفی است که طبق اساسنامه پنج نفر از آنها «کارشناسان خبره در امور بازی های المپیک» هستند.

این اساسنامه در بند «ح» از ماده ۵ (ترکیب مجمع عمومی) در رابطه با کارشناسان خبره و انتخابات آنها آورده است: « پنج نفر از کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک به پیشنهاد رئیس و تصویب هیات اجرایی که حداقل دو نفر از آنها از میان بانوان و یک نفر از کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی (با توجه به اهمیت بازی‌های المپیک جوانان) خواهد بود.»

بر این اساس برای مجمع ۱۷ اسفندماه کمیته ملی المپیک که به صورت عمومی برگزار می شود، ۵ کارشناس خبره به این شرح تعیین شده اند:

۱- سیدنصرالله سجادی کارشناس خبره در امور بازی های المپیک
۲- اصغر رحیمی کارشناس خبره در امور بازی های المپیک
۳- مهرزاد حمیدی کارشناس خبره در امور بازی های المپیک (حوزه ورزش دانش آموزی)
۴- فریبا محمدیان کارشناس خبره در امور بازی های المپیک (حوزه بانوان)
۵- مهین فرهادی زاد کارشناس خبره در امور بازی های المپیک (حوزه بانوان)

کمیته ملی المپیک هفته گذشته دعوتنامه حضور در چهل و نهمین مجمع این کمیته را برای اعضا و از جمله این ۵ کارشناس خبره ارسال کرده است به خصوص که طبق تاکید اساسنامه (تبصره ۲ از ماده ۷) حداقل یک ماه قبل از تشکیل مجمع دعوتنامه حضور در آن باید با پست سفارشی برای اعضای مجمع ارسال شود.

این در حالی است که یکی از محورهای یکصد و سومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که قرار است امروز یکشنبه تشکیل شود «بررسی آئین نامه نحوه تعیین کارشناس خبره» است؛ موضوعی که در عمل تشریفاتی خواهد بود مگر اینکه قرار باشد از نتیجه و خروجی آن برای مجامع آتی و احتمالا مجمع انتخاباتی که هنوز زمانش مشخص نیست، استفاده شود.

تعیین ۵ کارشناس خبره مجمع کمیته المپیک/ دستورالعمل تشریفاتی

دستورالعمل یکصد و سومین نشست هیات اجرایی که امروز یکشنبه برگزار خواهد شد

تعیین کارشناس خبره و حواشی مربوط به آن همواره برای کمیته ملی المپیک چالش های زیادی داشته است به خصوص که کارشناسان خبره از اعضای رسمی با حق رای مجمع کمیته ملی المپیک به حساب می آیند که حتی به این واسطه می توانند برای کرسی های تعریف شده در هیات رئیسه و هیات اجرایی هم کاندیدا شوند.

اتفاقا ورود سید رضا صالحی امیری و طاهره طاهریان به انتخابات ۲۵ دی ماه سال ۹۶ کمیته ملی المپیک و آرایی که برای ریاست و نایب رئیسی کمیته گرفتند هم به واسطه حضور در مجمع به عنوان کارشناس خبره محقق شد. (برای آن مجمع محمود مشحون، علی کفاشیان و عاطفه اسلامیان سه کارشناس خبره دیگر بودند که توسط هیات اجرایی وقت معرفی شدند.)

اصلا به همین دلیل بود که طی یک ماه گذشته برخی از اعضای هیات اجرایی تلاش هایی برای ورود به مجمع کمیته ملی المپیک به عنوان کارشناس خبره داشتند و اینگونه سهم خواهی خود از انتخابات این کمیته را مطالبه داشتند، اعضایی که به خاطر شرایط فعلی و عدم تصدی صندلی ریاست در فدراسیون‌ها، نمی‌توانند ورود دوباره ای به انتخابات کمیته ملی المپیک داشته باشند مگر اینکه به نحوی عضو مجمع شوند تا از این طریق بتوانند مجوز کاندیدا شدن برای انتخابات را بگیرند.

انتصاب به عنوان کارشناس خبره هموارترین راه برای این افراد بود که البته مُراد آنها در نهایت محقق نشد چراکه کارشناس خبره های مجمع پیش رو مشخص شده اند قبل از اینکه نشست امروز هیات اجرایی برگزار شود و آئین نامه نحوه انتخاب کارشناس خبره بررسی شود!

کد خبر 5423235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha