۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۴۶

مدیرکل انتقال خون بوشهر:

نیازمند همه گروه‌های خونی در استان بوشهر هستیم

نیازمند همه گروه‌های خونی در استان بوشهر هستیم

بوشهر- مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: به تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A+ نیازمند هستیم .

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس عبیدی عصر یکشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: شرایط خاص جزیره خارگ برای حوزه انتقال بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: تاکنون تلاش زیادی برای راه اندازی این مرکز در جزیره خارگ شده و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همگرایی مرکز انتقال خون این جزیره را راه اندازی کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: به تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A+ نیازمند هستیم و از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست داریم در این همدوستی همیاری نمایند.

وی تصریح کرد: در استان بوشهر چهار مرکز خونگیری ثابت داشتیم که امسال با هم افزایی و هم گرایی صورت گرفته مرکز انتقال خون ثابت شهرستان دیر در مهرماه راه اندازی شد.

عبیدی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۷ هزار و ۹۶۰ نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند.

نیازمند همه گروه‌های خونی در استان بوشهر هستیم

فرهنگ‌سازی برای اهدای خون

بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: امروز با گسترش فعالیت شبکه ملی خون رسانی کشور، توزیع عادلانه خون سالم و فرآورده‌های آن در کشور دستاوردی بزرگ و شایسته تقدیر است.

محمد رضا دشتی زاده افزود: امروز عدالت در کیفیت و کمیت تأمین خون و فرآورده‌های آن را در کشور شاهد هستیم، نیاز است برای ارتقای بیشتر سطح آگاهی عموم مردم و فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون داوطلبانه با همکاری تمامی دستگاه‌ها صورت بپذیرد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: ضرورت دارد در شرایط کنونی مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اهدای خون نجات دهنده جان بیماران باشند.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ در بین مردم معرفی کنیم، وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود، انتقال خون به یک دغدغه برای مردم تبدیل خواهد شد.

کد خبر 5424481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha