۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

رئیس سازمان ملی بهره وری:

متوسط رشد بهره وری در برنامه ششم توسعه مطلوب نبود

 متوسط رشد بهره وری در برنامه ششم توسعه مطلوب نبود

ساری- رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه متوسط رشد بهره وری در برنامه ششم منهای شش دهم درصد و پایین بوده است، گفت: در سال گذشته میزان رشد خوب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرسامان پیشوایی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته بهره وری مازندران با اشاره به اینکه قانون حقوق و دستمزد در دست بررسی است، استفاده بهینه از منابع و بهره وری را امری مهم برشمرد و گفت: بهره وری کیفیت رشد اقتصادی را مشخص می‌کند و عملکرد ما در برنامه ششم خوب نبود و متوسط رشد بهره وری منهای شش دهم درصد بود.

وی با اظهار اینکه در آسیا کشوری وجود دارد که متوسط رشد بهره وری آن در ۱۰ سال گذشته ۱.۷ بوده است، گفت: ادر سال گذشته میزان و رشد بهره وری خوب بود و به بیش از درصد رسید است و امسال نیز نرخ بهره وری مثبت است.

وی گفت: اگر بتوانیم روند مثبت نرخ رشد بهره وری را به مدت شش تا هفت سال حفظ کنیم می‌توانیم به رشد سال ۹۲ باز گردیم.

پیشوایی با اشاره به اینکه برای سال آینده رشد هشت درصدی اقتصادی درنظر گرفته شده است، افزود: ۳.۵ درصد این رشد باید از محل بهره وری محقق شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری با اظهار اینکه فضا را مساعد نوآوری ور قابت کنیم، گفت: یکی از موانع رقابت، قیمت گذاری‌های دستوری و رقابتی است و تاوقتی قیمت گذاری واقعی نشود، امکان رقابت واقعی و مشارکت بخش خصوصی را شاهد نخواهیم بود.

وی یادآور شد: استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در رشد بهره وری مهم است و در چرخه بهره وری، مسئله شناسی در دستگاه‌ها امری مهم است زیرا هیچ شاخصی را به دستگاهی دیکته نمی‌کنیم.

وی تمرکز بر توانمندسازی را اولویت سازمان ملی بهره وری بیان کرد و برپایی دوره‌های آموزشی و کارشناسی را برای کارکنان و مشاوران بهره وری لازم دانست.

کد خبر 5426186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha