۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۵۳

در واکنش به اعلام بازگشت نظامیان روسیه از مرز اوکراین؛

آمریکا: ۱۵۰ هزار نظامی روسیه همچنان در مرز اوکراین حضور دارند

آمریکا: ۱۵۰ هزار نظامی روسیه همچنان در مرز اوکراین حضور دارند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام بازگشت نظامیان روسیه از مرزهای اوکراین اعلام کرد: در حال حاضر ١٥٠ هزار نظامی روسیه در مرز با اوکراین حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در حال حاضر ١٥٠ هزار نظامی روسیه در مرز با اوکراین حضور دارند و روس‌ها توانایی نظامی برای شروع حمله را دارند.

با این وجود ند پرایس اعلام کرد که بر خلاف تحولات میدانی، همچنان زمینه برای حل و فصل مسائل به صورت مسالمت آمیز وجود دارد.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین انجام خواهیم داد اما این تلاش‌ها بدون موافقت مسکو برای کاهش تنش‌ها به نتیجه نمی‌رسد. اما در شرایط کنونی روسیه در حال اعزام نیروهای بیشتری به سمت مرز اوکراین است.

ند پرایس افزود: بلینکن آماده است در زمان مناسب با لاوروف دیدار کند و ما این موضوع را به وزیر امور خارجه روسیه اطلاع داده‌ایم.

به دنبال تشدید تنش در اوکراین روسیه اخیراً اعلام کرد که برخی از نظامیان خود را از مرز اوکراین بازگردانده است. با این حال ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در آغاز نشست دو روزه وزرای دفاع این پیمان، گفت: ناتو با استناد به تصاویر ماهواره‌ای می‌تواند ثابت کند نیروهای نظامی روسیه هنوز از مرزهای اوکراین عقب نشینی نکرده‌اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درخواست‌های غرب را برای راستی‌آزمایی عقب نشینی نیروهای این کشور پس از پایان رزمایش نظامی در مجاورت مرزهای اوکراین، محکوم و از آن به عنوان رفتار غیر حرفه‌ای یاد کرد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد تجهیزات نظامی این کشور پس از انجام رزمایش در کریمه به پایگاه‌های خود باز می‌گردند.

کد خبر 5426630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha