۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۰۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

شاخص های بهداشتی و درمانی در شهر سیریک ارتقاء پیدا کند

شاخص های بهداشتی و درمانی در شهر سیریک ارتقاء پیدا کند

سیریک - رئیس شورای شهر سیریک گفت : بعد از گذشت سه دهه از شهر شدن سیریک، نیاز است که شاخص های بهداشتی و درمانی این شهر بر اساس استانداردهای کشوری ارتقاء پیدا کند.

عباس جمالدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در واقع مردم شهر و حتی شهرستان سیریک نسبت به وضعیت نامناسب خدمات بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان، کمبودهای بهداشتی و درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) گلایه مند هستند و این موضوع از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان به حساب می‌آید.

جمالدینی با تاکید بر اینکه شأن و جایگاه مردم شهرستان در حوزه مهم و حیاتی نیاز است بیش از پیش مورد توجه و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد، افزود: با توجه به گذشت بیش از سه دهه از عمر شهر سیریک و احداث بیمارستان در این شهرستان، هنوز متأسفانه خدمات بهداشتی و درمانی در حد نام شهرستان نیست و مردم در این بخش دچار دغدغه و نگرانی هستند، که می‌طلبد با توجه به اهمیت این موضوع خواسته‌های بحق مردم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه، دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و توزیع برابر منابع سلامت یکی از اهداف اصلی برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش سلامت در هر کشوری است، خاطرنشان کرد: از آنجایکه سلامتی، توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه‌ای اهمیت ویژه ای در توسعه زیرساخت بخشهای مختلف هر جامعه دارد، پس نیاز است که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان سیریک صورت بگیرد چونکه ارتقای سطح سلامت خواسته آحاد مردم است.

وی همچنین پیرو جلسات و صحبت‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان داشت، افزود: از آنجائیکه در گذشته قول‌ها و وعده‌هایی برای تکمیل بیمارستان امام سجاد (ع) داده شده است نیاز است که برای تکمیل بخش‌هایی از بیمارستان امام سجاد (ع) شهرستان سیریک و ارائه خدمات مطلوب به مردم یک دستگاه سی تی اسکن، پد فرود بالگرد اورژانس هوایی، آمبولانس جهت انتقال بیماران بین مراکز درمانی به همراه جذب نیرو از دیگر اولویت‌های دانشگاه برای شهرستان سیریک است.

جمالدینی، تخصیص نامناسب بودجه بخش سلامت در مناطق محروم، نبود برنامه ریزی مناسب و بلندمدت از دلایل عمده این نابرابری‌ها در این شهرستان عنوان کرد و افزود: به منظور برقراری عدالت سلامت در این شهرستان نیاز است که در جهت گسترش خدمات درمانی اقدامات متعددی همچون تجهیز و تکمیل بیمارستان امام سجاد (ع) با استفاده از امکانات روز، حضور پزشکان متخصص و ارائه خدمات تخصصی جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی این شهر نیز انجام بگیرد.

وی خواستار تکمیل مرکز جامع دندان پزشکی فاطمه الزهرا شهر سیریک شد و تصریح کرد: نیاز است که در اسرع وقت متخصص طب اورژانس در بیمارستان سیریک مستقر شود، و همچنین برای مرکز جامع دندان پزشکی فاطمه الزهرا شهر بندر سیریک یونیت دندان پزشکی تهیه و خدمات دولتی این مرکز در روزهای آینده ارتقاع پیدا کند.

وی احداث و راه اندازی آزمایشگاه آب و خدمات آزمایشگاه بیمارستان یکی دیگر از مطالبه مردم شهرستان سیریک عنوان کرد و افزود: با تفاهمنامه ای که بین شبکه بهداشت و درمان سیریک و بخش خصوصی بسته شده است، امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد استقرار این آزمایشگاه درشهرستان سیریک باشیم.

کد خبر 5427671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha