۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان:

طرح تفصیلی کاشان در کمیسیون ماده پنج ابلاغ شد

طرح تفصیلی کاشان در کمیسیون ماده پنج ابلاغ شد

اصفهان- معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پس از گذشت پنج سال ایرادات طرح تفصیلی کاشان رفع و ابلاغ آن انجام گرفت که البته در راستای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و میراث حساسیت وجود دارد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبات جلسه کمیسیون ماده پنج استان اصفهان اظهار داشت: امروز سه شهرستان درچه، کاشان و اردستان مسائل مرتبط با این ماده را مطرح کردند که البته بیشترین مباحث به شهرستان کاشان اختصاص یافت.

وی افزود: حدود پنج سال پیش طرح تفصیلی شهرستان کاشان مصوب شده بود اما به دلیل برخی از مشکلات ابلاغ نشده بود که خوشبختانه امروز مواردی از آن بررسی و مقرر شد که این ابلاغ انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بیش از ۲۰ مورد دیگر در خصوص بخش‌های مختلف کاشان مطرح و مصوب شد و به منظور همکاری و همراهی با این شهرستان و رفع سایر موارد در هفته آینده نیز جلسه‌ای در این راستان تشکیل می‌شود.

طرح تفکیکی زمین‌ها در مسیر طرح اقدام ملی

وی با اشاره به شهرستان درچه گفت: موارد مفصلی مطرح شد که یکی از آنها عبور یکی از خیابان‌ها از مناطق کشاورزی بود که با مخالفت کمیسیون مواجه شد و قرار شد بر اساس مصوبات قبلی کمیسیون ماده پنج طرح‌های جدید ارائه تا بررسی شود.

زینلیان ادامه داد: در خصوص شهرستان اردستان یک زمینی را سازمان جهاد کشاورزی در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار داده بود که طرح تفکیکی آن در مسیر طرح اقدام ملی مورد استفاده قرار گیرد و برای مردم اردستان راهگشا باشد.

حساسیت بسیار در تغییرات کاربری اراضی

وی با اشاره به ضوابط و اصول در رابطه با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و یا میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: این تغییرات کاربری به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اجازه تغییر کاربری به راحتی داده نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: به همان میزان که درصدد رفع مشکلات مردم هستیم، به دنبال احقاق حقوق عامه مردم و خدمات و دسترسی‌ها نیز هستیم که با رعایت مسائل زیست محیطی بتوانیم توسعه پایداری برای شهرها داشته باشیم.

کد خبر 5429060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha