۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

از دیدگاه غربی ها؛

پسکوف: نظریه ها درباره تاریخ حمله مسکو به اوکراین مختلف است

پسکوف: نظریه ها درباره تاریخ حمله مسکو به اوکراین مختلف است

سخنگوی کرملین در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که تمرین کردن روزانه جهت اعلام تاریخ تهاجم روسیه به اوکراین می تواند مضر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که تئوری های مختلفی وجود دارد که چرا غرب در مورد تاریخ تهاجم روسیه به اوکراین صحبت می کند که یکی از این نظریه ها، توسل کی یف به زور برای حل مسئله دونباس است.

پسکوف در این باره در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: بله، می دانید، نظریه های مختلفی وجود دارد و من برای مثال یک دلیل منطقی از حوزه تئوری توطئه شنیدم. اما بسیار منطقی و بی عیب و نقص ساخته شده است. ببینید، اوکراینی را داریم که تمامیت ارضی خود را در نتیجه یک کودتای مسلحانه از دست داده و اجازه استفاده از زور را در بازگرداندن سرزمین های از دست رفته به خود می دهد. در عین حال می بینیم که ناتو، آمریکا و انگلیس هواپیماهای باری مملو از سلاح، مهمات و غیره می فرستند و در عین حال پوشش حمایتی دیپلماتیک و سیاسی برای آنها فراهم می شود.

سخنگوی کرملین در ادامه توضیح داد: این پوشش یعنی جایی که می گوید اگر حتی یک نفر از مرز اوکراین و روسیه و... به هر دلیلی عبور کند، آن وقت تحریم های جهنمی در کار خواهد بود. بنابراین روسیه به یک کشور طرد شده تبدیل خواهد شد و غیره و غیره. آیا این مسئله اوکراین را تحریک می کند که مشکل دونباس را با زور حل کند؟ تمام حلقه های زنجیره، گواه این موضوع است. این یکی از نظریه هاست. اینها اظهارات من نیست.

تنش ها در هفته های اخیر بین غرب و روسیه بر سر اوکراین بالا گرفته است و اکنون غربی ها مدعی اند که مسکو به دنبال ایجاد بهانه ای برای توجیه حمله خود به اوکراین است و طبق ادعای آنها تنش های چند روز گذشته بین نیروهای منطقه دونباس و ارتش اوکراین از پتانسیل لازم در این راستا برخوردار است.

کد خبر 5429207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha