۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد؛

کاهش ۲۲ درصدی ورودی آب به سدهای کرمانشاه

کاهش ۲۲ درصدی ورودی آب به سدهای کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۲۲ درصدی ورودی آب به سدهای کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمودرضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخایر آبی سدهای استان کرمانشاه ۷۷۰ میلیون متر مکعب معادل ۵۷ درصد از ظرفیت سدهای استان کرمانشاه بوده و کاهش بارش‌ها باعث کاهش ورودی آب به سدها شده است.

وی افزود: بیشترین بارش از ابتدای سال تاکنون در ایستگاه پاوه به میزان ۴۳۲.۷ میلیمتر و کمترین در ایستگاه سنقر و کلیایی به مقدار ۸۷.۱ میلی متر ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲ سد مخزنی در استان، تصریح کرد: حجم ذخیره سازی آب در این سدها یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

شهلایی گفت: میانگین بارندگی در استان کرمانشاه را از ابتدای سال آبی تاکنون به ۲۰۰ میلی متر رسیده و این میزان بارندگی در مقایسه با سال قبل با ۲۵۹.۲ میلی متر ۲۲.۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۰.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: کاهش بارش‌ها، برداشت‌های بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و خشکسالی در کاهش منابع آبی استان کرمانشاه تأثیر گذار بوده که امید می‌رود با تداوم بارش‌ها مشکلات کم آبی استان تا حدودی مرتفع شود.

کد خبر 5431002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      جالبه یعنی بارش های پارسال بیشتر از امسال بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونم چرا مدیران ادارات هنوز همون مدیران دولت قبل هستن چرا اینا عوض نمیشن