۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

ایجاد ۱۰۱ مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی

 ایجاد ۱۰۱ مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از ایجاد ۱۰۱ مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شفیعی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۰ بر اساس مصوبه مجلس تشکیل یافته است و امسال در پنجمین دوره فعالیت این سازمان هستیم.

وی با بیان اینکه این سازمان به صورت شورایی اداره می‌شود، افزود: چهار نفر از ۱۱ عضو این شورا انتصابی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، محیط زیست استان، منابع طبیعی و دانشگاه تبریز هستند و بقیه نیز به صورت انتخابی به عضویت شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در می آیند.

شفیعی همچنین در ادامه اعضای این سازمان را در استان ۱۴۷۰۰ نفر عضو حقیقی اعلام کرد و از ساماندهی اعضا خبرداد و ابراز داشت: همچنین ما در استان ۶۰۰ عضو حقوقی نیز داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی سپس گفت: یکی از اهداف اصلی ما ایجاد مراکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های استان است به طوری که در ۱۴۰ دهستان استان ۱۴۰ مرکز خدمات مهندسی کشاورزی ایجاد شود.

دانشجویان به صورت تئوری فارغ التحصیل می‌شوند

شفیعی ادامه داد: لازمه استقرار مهندس در این مراکز داشتن پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی است.

وی گفت: یکی از چالش‌های ما این است که دانشجویان به صورت تئوری فارغ التحصیل می‌شوند و درحالیکه باید دانشجویان با مسائل علمی کشاورزی آشنا شوند. برای همین منظور مراکز مهارت آموزی غیردولتی ایجاد شده است. قبل از دادن پروانه اشتغال به مهندسان کشاورزی آنها را ملزم می‌کنیم تا در این مراکز مهارت آموزی فعالیت کنند.

 ایجاد ۱۰۱ مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی

وی افزود: مهندسانی که به صورت کامل و عملی آموزش دیده‌اند به تولیدکنندگان معرفی و زمینه اشتغال آنها فراهم می‌شود.

ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی

شفیعی از اجرای قراردادهای سهم بری دانش از تولید خبر داد و گفت: طبق این قراردادها مهندس کشاورزی قبل از برداشت محصول ریالی از تولیدکننده دریافت نمی‌کند و بعداز پایان فصل برداشت مهندس از مازاد تولید به دلیل استفاده از دانش و فناوری طبق توافق هزینه‌ای دریافت می‌کند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: هزینه‌هایی که دریافت می‌شود نیز برابر تعرفه اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

کد خبر 5431679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha