۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹

گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی آلمان در قطر؛

آلمان چگونه زبان و ارزش‌های خود را در قطر گسترش داد؟

آلمان چگونه زبان و ارزش‌های خود را در قطر گسترش داد؟

مدرسه آلمانی دوحه و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نقش مهمی در توسعه زبان و فرهنگ آلمانی در قطر ایفا می‌کنند.موسسه فرهنگی قطر و مجموعه‌های هنری ایالت درسدن نیز پروژه‌های مشترک مهمی باهم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در آخرین مطلب ارسالی خود به مهر در زمینه چند و چون فعالیت فرهنگی ژرمن‌ها در دیگر کشورها اینبار به سراغ فعالیت‌های فرهنگی در قطر رفته است. منبع مورد استفاده برای تنظیم این مطلب دیتاهای ارائه شده در «مدرسه آلمانی دوحه» و سایت «موسسه تبادلات آکادمیک آلمان» است.

این مطلب را در ادامه بخوانید:

آلمان و قطر روابط سیاسی و اقتصادی گسترده‌ای با یکدیگر دارند. قطری‌ها یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی در آلمان به شمار می‌روند و سهام قابل توجهی در فولکس واگن، دویچه بانک، زیمنس و شرکت خطوط کشتیرانی هاپاگ لوید دارند. همچنین خبرها حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری قطری‌ها در آلمان در آینده افزایش بیشتری خواهد یافت. در مقابل آلمان نیز تلاش می‌کند تا در کشور قطر به سرمایه‌گذاری بپردازد. البته بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌های آلمان در قطر به بخش فرهنگ و آموزش مربوط است.

مدرسه آلمانی دوحه و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نقش مهمی در توسعه زبان و فرهنگ آلمانی در قطر ایفا می‌کنند. علاوه بر این، موسسه فرهنگی قطر و مجموعه‌های هنری ایالت درسدن نیز پروژه‌های مشترک زیادی با یکدیگر دارند. همچنین جالب است بدانید که سال ۲۰۱۷، به عنوان سال فرهنگی دوجانبه میان آلمان و قطر نامگذاری و نمایشگاه‌ها و برنامه‌های متنوعی با مضمون گفت‌وگوهای فرهنگی در دو کشور برگزار شد. هدف از این کار، گسترش تبادلات دو کشور در زمینه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی بود.

تاسیس مدرسه آلمانی در دوحه

همان‌طور که گفته شد، مدرسه آلمانی دوحه، نقش مهمی در توسعه زبان و فرهنگ آلمانی در قطر دارد. این مدرسه در ابتدای سال تحصیلی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تاسیس شد و از آن زمان، تعداد زیادی از دانش‌آموزان خارجی ساکن قطر در مدرسه آلمانی دوحه مشغول به تحصیل هستند. در این مدرسه، زبان، تاریخ و فرهنگ آلمان و قطر به یک نسبت آموزش داده می‌شود. همچنین مدرسه آلمانی دوحه از سال ۲۰۱۶، مدرک بین‌المللی زبان نیز ارائه می‌دهد. در اختیار داشتن این مدرک، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا برای ادامه تحصیل به آلمان سفر کنند. اگر مایلید با فعالیت‌های این مدرسه بیشتر آشنا شوید، به این نشانی مراجعه کنید.

تبادلات آکادمیک

قطر کشور پیشرفته و نوپایی است که فرصت‌های تحصیلی و شغلی بسیار زیادی برای شهروندان خود ایجاد کرده است. در این کشور، دانشگاه‌های مطرح دنیا از آمریکا و کانادا گرفته تا برخی از دانشگاه‌های اروپایی شعبه زده‌اند و دوره‌های مختلف آموزشی برگزار می‌کنند. علاوه بر این، دانشگاه‌های قطری نیز امکانات خوبی دارند و خدمات در خور توجهی به دانشجویان ارائه می‌دهند. اکثر دانشگاه‌های معتبر در قطر، دانشجویانی را ثبت‌نام می‌کنند که معدل بالایی داشتند. آنها به دانشجویان و محققان برجسته، کمک‌هزینه تحصیلی و تحقیقاتی می‌دهند. از این‌رو، دانشجویان بین‌المللی رغبت زیادی به ادامه تحصیل و پژوهش در قطر دارند.

در مقابل برخی از دانشجویان و پژوهشگران قطری نیز دوست دارند که برای ادامه تحصیل و کار به کشورهای پیشرفته اروپا مهاجرت کنند. همان‌طور که پیشتر گفته شد، قطری‌ها سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در آلمان انجام داده‌اند و همین امر موج شده که آلمان در میان جوانان قطری شناخته شده باشد. بنابراین یکی از مقاصد محبوب برای جوانان قطری، کشور ژرمن‌ها است. در این راستا، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نیز کمک بسیاری به دانشجویان و پژوهشگران دو کشور می‌کند. این موسسه هر سال لیستی از فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در قطر و آلمان را برای علاقمندان معرفی می‌کند و به متقاضیان مشاوره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بر این نشانی کلیک کنید.

کد خبر 5433634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha