۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳

وزیر خارجه انگلیس:

لندن جزء اولین‌ طرفهایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد

لندن جزء اولین‌ طرفهایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی تأکید کرد: لندن جزء اولین‌ طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه سخنانی را در خصوص جنگ اوکراین مطرح کرد. وی گفت: لندن جزء اولین طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس گفت: نیروهای اوکراینی با قدرت و شجاعت در برابر نیروهای نظامی روسی ایستاده اند. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کرده ایم اما آشکار شدن تأثیر آنها به زمان نیاز دارد.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین می تواند به منزله «آغازی بر پایان کار» ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلقی شود حال آنکه همزمان، وی هشدار داد که ممکن است درگیری ها چند سالی به درازا بکشد.

وی در ادامه این ادعا افزود: حتی باید برای این احتمال که روسیه از سلاح های بدتری استفاده کند، آماده باشیم.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود که مشکلی با مذاکرات سیاسی با روسیه ندارد اما این مذاکرات باید در یک کشور بی طرف انجام شود. رئیس جمهور اوکراین افزود: اگر بلاروس در جنگ علیه اوکراین مشارکت نداشت، ما می‌توانستیم مذاکرات سیاسی را در شهر مینسک انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شب گذشته روس‌ها غیر نظامیان و نیز زیرساخت‌های اوکراین را مورد هدف قرار دادند. این درحالی است که وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود تنها پایگاه‌ها و فرودگاه‌های نظامی هدف قرار می‌گیرند.

کد خبر 5434733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha