۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷

استاندار سمنان تاکید کرد؛

تامین کالاهای اساسی شب عید در استان سمنان/ نظارت‌ها تشدید می‌شود

تامین کالاهای اساسی شب عید در استان سمنان/ نظارت‌ها تشدید می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی شب عید در استان اولویت دارد، گفت: همزمان با ایام منتهی به شب عید تامین اقلام اساسی صورت گرفته و نظارت‌ها نیز تشدید می‌شود.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی اولویت مسئولان دولتی در استان سمنان است، تاکید کرد: خوشبختانه اقلام مورد نیاز مردم برای شب عید به ویژه اقلام اساسی به صورت کامل تأمین شده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تأمین و تهیه میوه شب عید نیز در دستور کار وجود دارد، افزود: خوشبختانه میوه سهمیه شب عید استان در طرح تنظیم بازار خریداری و به سردخانه‌های استان هم منتقل شده است تا در تاریخ‌های معین در گستره استان توزیع شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در جلسات تنظیم بازار شب عید استان نیز مطرح شده که مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها و روستاها نیز در طرح میوه تنظیم بازار لحاظ شوند تا بتوانیم به جز شهرها، روستاها را نیز تحت پوشش میوه تنظیم بازار شب عید قرار گیرند.

هاشمی با بیان اینکه مرغ و گوشت مورد نیاز مردم استان نیز تأمین شده و حتی مازاد بر مصرف استان نیز تأمین شده است لیکن از این بابت، سمنان استان معین تهران نیز محسوب می‌شود تا در صورت لزوم به کمک این استان بیاییم.

وی درباره نظارت بر خبازی‌ها نیز افزود: درباره خبازی‌ها دو موضوع وجود دارد نخست شیفت‌های نوروزی و دوم کیفیت نان؛ ما معتقد هستیم که وقتی آرد یارانه‌ای در اختیار متولیان و متصدیان نانوایی‌ها قرار می‌گیرد، می‌بایست نان با کیفیت نیز تولید کنند در این زمینه نظارت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد هرچند مردم بهترین ناظران محسوب می‌شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه نظارت بر بازار شیء عید و نانوایی‌ها و اصناف تشدید می‌شود، تاکید کرد: سعی شده تا تذکراتی درباره مسائل مرتبط با تنظیم بازار داده شود تا شاهد ارتقای کیفی خدمات باشیم.

هاشمی درباره طرح قیمت اقلام اساسی نیز، گفت: در هفته گذشته معاون وزیر صمت مهمان استان سمنان بود و در جلسه‌ای مبانی طرح درج قیمت تولید بر روی محصولات تولیدی تبیین شد این طرح در گستره کشور اجرایی خواهد شد و در استان نیز مقدمات آن فراهم می‌شود تا شاهد شفافیت میزان سود و قیمت اقلام و کالاها باشیم همچنین راه اندازی بازارچه‌های نورزی از دیگر اقداماتی است که در روزهای پایانی سال در استان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5435415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha