۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴

معاون راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور:

حوزه هنری باید در همه حوزه ها کنشگری کند

حوزه هنری باید در همه حوزه ها کنشگری کند

شهرکرد- معاون راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه حوزه هنری باید کنشگر امروز باشد، گفت: هنر انقلاب باید همه حوزه‌ها و مسائل استان را ببیند و کنشگری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم مرادی بیناباج شامگاه چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این سال‌ها هنرمندان از امکانات مورد نیاز که لازمه پیشرفت کارشان است بی بهره بوده‌اند، اظهار کرد: این مهم در حوزه هنری به گونه‌ای دیگر رقم خورده و هنرمندان مورد توجه قرار گرفته و حمایت شده‌اند.

وی هنر را راه گذشته، کنشگر امروز و پیشگام آینده دانست و ادامه داد: گذشته و زیست بوم چهارمحال و بختیاری جذاب، پر کشش، ارزشمند و ظرفیتی دست نخورده است که می‌تواند خوراک تولید آثار هنرمندان را تأمین کند.

معاونت راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در تاریخ این استان در دوره معاصر وجود داشته است، تصریح کرد: بی بی مریم و علیمردان خان افرادی هستند که در مقابل رضا خان ایستادگی کردند.

مرادی بیناباج این دو فرد را قهرمانان ایل بختیاری و دلاورانی در صحنه‌های نبرد عنوان کرد و افزود: بی بی مریم و علیمردان خان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانیم تولیدات اثر هنری در خصوص این شخصیت‌ها داشته باشیم.

وی مطرح کرد: ما می‌توانیم از ذخایر ارزشمند معنوی، تاریخی، خرده فرهنگ‌ها و اشخاص در تولید آثار هنری استفاده کنیم.

معاون راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور عمان سامانی را یکی دیگر از ظرفیت‌های معنوی، شعر و ادبیات چهارمحال و بختیاری دانست و عنوان کرد: ضعف ما در تبلیغ و معرفی این ذخایر و گنجینه‌ها است.

مرادی بیناباج با بیان اینکه حوزه هنری باید کنشگر امروز باشد، افزود: هنر انقلاب باید همه حوزه‌ها و مسائل استان را ببیند و کنشگری کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری باید زبان مردم باشد و به چالش‌ها و فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی بپردازد، مطرح کرد: هنری که از آینده مطلوب و چشم انداز دست یافتنی تصویرسازی نکند هنر نیست.

معاون راهبردی امور استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه هنر باید در تمامی حوزه‌ها پیشگام باشد، اظهار کرد: نگاه تمرکز گرا و مرکز زدگی باید از بین برود و به تمامی استان‌هایی که در گذشته به آن‌ها کمتر توجه شده است پرداخته شود.

در پایان این مراسم از خدمات ۱۰ سال حجت الله شیروانی تقدیر و احسان قائدی به عنوان رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری معارفه شد.

کد خبر 5437378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha