۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

اجرای تئاترهای خیابانی جشنواره روح الله در عالی قاپو و ۳۳ پل

اجرای تئاترهای خیابانی جشنواره روح الله در  عالی قاپو و ۳۳ پل

اصفهان - دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر روح الله گفت: تئاترهای خیابانی این جشنواره در مکان‌های تاریخی و پرتردد اصفهان مانند عالی قاپو، ۳۳ پل، مسجد امام (ره)، مسجد شیخ لطف الله اجرا می شود.

هوشنگ جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی سومین جشنواره تئاتر روح الله در روز دوم اظهار کرد: امروز از ساعت ۱۱ نمایش «خورشید برای مهربانو» به کارگردانی مجید جزایری ۱۱ در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: همچنین از ساعت ۱۹ در همین مکان نمایش «بی تو کابوس‌هایم تعبیر می شود» به کارگردانی سینا بدری اجرا می‌شود.

دبیر هنری جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله با اشاره به اجراهای خیابانی جشنواره تئاتر روح الله در رو دوم گفت: نمایش «مهربانوان وطنم» به نویسندگی و کارگردانی پریسا کهکش‌پور از ساعت ۱۵:۳۰ در پل خواجو و «رضا شیپوری» به کارگردانی محمد نادری از ساعت ۱۶ در مکان سی و سه پل اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تئاتر «روایت روح خدا» به کارگردانی هومن میرمعنوی از ساعت ۱۷ در محل پل عالی قاپو، «۲۹» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از مرند از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در محل مسجد امام (ره) برگزار می‌شود.

جمشیدیان تاکید کرد: نمایش «خان مشک آباد» به نویسنده و کارگردانی کریم مقدسی از ساعت ۱۸ در محل مسجد شیخ لطف الله و «خون، آبادی و قیام» به کارگردانی مسعود کردی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در محل عالی قاپو اجرا می‌شود.

جمشیدیان تاکید کرد: ترویج و گسترش اندیشه نورانی امام خمینی (ره)، استفاده حداکثری از هنر نمایشنامه نویسی، خلق تئاتر استاندارد و فاخر در راستای آشنایی با اندیشه امام و خلق نمایشنامه فاخر در این زمینه، گسترش اندیشه‌های انسان ساز امام خمینی (ره)، هدایت و حمایت از جوانان متعهد و انقلابی و استفاده از ابزار هنر نمایش برای ارتباط با کشورهای اسلامی و غیراسلامی از اهداف جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نمایش‌های صحنه‌ای به شکل آنلاین از فضای مجازی لحظه نگار به آدرس https://lahzenegar.com/simavatv/live و آپارات پخش می‌شود، گفت: این تئاترها تا سه سال به شکل ذخیره در فضای مجازی باقی خواهد ماند.

کد خبر 5442428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha