۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان اعلام کرد؛

توزیع ۵۵ هزار اصله درخت بین کشاورزان شهرستان تویسرکان

توزیع ۵۵ هزار اصله درخت بین کشاورزان شهرستان تویسرکان

همدان- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان گفت:  ۵۵ هزار اصله درخت صنوبر بین کشاورزان و ۸ هزار اصله درخت در گونه های زبان گنجشک، اقاقیا، سرو و کاج بین مردم تویسرکان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله عبداللهی چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه پنج سامانه عرفی با تعریف حق چرا در شهرستان تویسرکان وجود دارد، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و جذب همیاران طبیعی باعث کاهش قابل توجه اطفا حریق شده است.

وی با بیان اینکه کاشت ۱۰ هکتار بذر در پلاک دارستان تویسرکان و ۱۰ هکتار واکاری جنگل‌کاری در منطقه میررضی انجام شده است، متذکر شد: احاله مدیریت ۴۰ هکتار از عرصه منابع طبیعی در منطقه میررضی به شهرداری تویسرکان با نظارت این منابع طبیعی در حال اقدام است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان ادامه داد: قسمتی از اراضی ملی پلاک سرکان و روستای گلیان به عنوان ذخیره گاه جنگلی معرفی شده است همچنین کپه‌کاری در دو روستای نقی آباد و کمان‌گران به وسعت ۱۰۰ هکتار امسال با همکاری مردم در اراضی منابع طبیعی شهرستان انجام شده است.

عبداللهی تصریح کرد: ۸۴۰ مورد استعلام در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی منابع طبیعی انجام شده که خوشبختانه در این مورد اداره منابع طبیعی تویسرکان در پاسخ به استعلامات رتبه برتر استان همدان را کسب کرده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری ۵۰۰ نفر روز آموزش به منظور فرهنگ سازی صیانت از منابع طبیعی خبر داد و افزود: در سال جاری ۲۵۰ همیار و محافظ طبیعت و ۹۰۰ دانش آموز با عنوان همیار طبیعت در این طرح شرکت نموده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه قطع درختان طبق قانون ممنوع است، افزود: تاکنون منابع طبیعی تویسرکان مجوزی که هاکی از قطع درختان باشد، صادر نکرده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان با بیان اینکه افتتاح پروژه بند ملاتی روستای ابدالان با صرف ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار در روزهای آینده انجام خواهد شد، تصریح کرد: ۹۸.۵ درصد کاداستر اراضی ملی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد که خوشبختانه شهرستان تویسرکان در اجرای این طرح، رتبه نخست استان همدان را کسب کرده است.

کد خبر 5443214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha