۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۵:۵۹

سفر گروسی به ترکیه جهت گفتگو درباره امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین

سفر گروسی به ترکیه جهت گفتگو درباره امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفرش به ترکیه به منظور گفتگو با وزرای خارجه روسیه و اوکراین درباره تامین امنیت تاسیسات هسته‌ای در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر روز پنج شنبه خود به شهر آنتالیا ترکیه به منظور رایزنی درباره تأمین امنیت تأسیسات هسته‌ای در اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، رافائل گروسی در پیامی توئیتری گفت که به منظور رایزنی با وزرای خارجه روسیه و اوکراین درباره تأمین امنیت تأسیسات هسته‌ای در اوکراین به ترکیه خواهد رفت.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از حمله ملی‌گرایان اوکراین به تأسیسات تأمین برق نیروگاه اتمی چرنوبیل خبر داد.

ژنرال نیکلای پانکوف معاون سخنگوی وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: ملی گرایان اوکراین عملیات تحریک آمیز بسیار خطرناکی انجام دادند. آنها به تأسیسات برق تأمین کننده انرژی برق نیروگاه اتمی چرنوبیل حمله کردند.

معاون سخنگوی وزیر دفاع روسیه در این باره ادامه داد: اما متخصصین روسی اقدامات فوری را برای تغییر منابع برق پشتیبانی ژنراتور دیزلی انجام دادند. من بسیار متأسفم که باید بگویم ملی گرایان اوکراینی عملیات تحریک آمیز دیگر انجام دادند که بسیار خطرناک بود. آنها به پست و خطوط برق تغذیه کننده نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل حمله کردند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر، طرف اوکراینی به هر طریق ممکن از سازماندهی کار تعمیر و بازسازی طفره می‌رود. به نظر ما این موضوع بار دیگر ماهیت کاملاً هدفمند و تحریک آمیز اقدامات ملی گرایان در اوکراین را تأیید می‌کند.

کد خبر 5443445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha