۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱

فرمانده پلیس بین‌الملل خبر داد:

امکان راه اندازی دفتر منطقه‌ای پلیس بین‌الملل در قزوین

امکان راه اندازی دفتر منطقه‌ای پلیس بین‌الملل در قزوین

قزوین – فرمانده پلیس بین‌الملل گفت: آماده‌ایم برای ارائه مشاوره در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در خارج از کشور دفتر منطقه‌ای این پلیس در قزوین را تأسیس کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر سردار هادی شیرزاد صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان قزوین اظهار کرد: ظرفیت پلیس بین‌الملل در حوزه مشاوره در اختیار فعالان اقتصادی است و نیاز است فعالان و سرمایه گذاران در حوزه‌های خارج کشور از این ظرفیت بهره ببرند.

وی با بیان اینکه نیاز است تا قبل از سرمایه گذاری در خارج از کشور حتماً از پلیس بین‌الملل استعلام گرفته شود، افزود: برای این کار و تسهیل در مشاوره دادن به فعالان اقتصادی می‌توانیم دفتر منطقه‌ای این پلیس در قزوین را تأسیس کنیم.

فرمانده پلیس بین‌الملل با بیان اینکه نزدیک به سال است که پلیس بین‌الملل در ایران فعال است، ادامه داد: پلیس بین‌الملل با تعاملاتی که با کشورهای دیگر دارد جهان را برای مجرمان نا امن می‌کند.

وی تاکید کرد: این پلیس به دنبال این است که در صورت فرار مجرمین از ایران بتوانیم وی را در کشور دیگر نیز دستگیر و در ایران به تخلفات او رسیدگی کنیم.

شیرزاد تصریح کرد: کوتاهی و سهل انگاری با جرایم ضمن اینکه به بروز دوباره آن کمک می‌کند باعث از بین رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی کشور و مردم می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در صورتی که مجرمی از کشور فرار کند، پس از دریافت دستور قضائی و ارسال و تأیید مدارک توسط پلیس اینترپل در پاریس هماهنگی لازم برای دستگیری مجرم در کشورهای عضو پلیس اینترپل انجام می‌شود.

کد خبر 5443806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha