۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

مسئول روابط عمومی انجمن کوراش استان سمنان:

دوره مربی گری کوراش در شاهرود برگزار شد

دوره مربی گری کوراش در شاهرود برگزار شد

شاهرود- مسئول روابط عمومی انجمن کوراش استان سمنان گفت: دوره مربی گری درجه سه آسیا با حضور ۳۰ ورزشکار از سراسر کشور در شاهرود برگزار شد.

سینا چاوشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دوره مربی‌گری درجه سه آسیا با حضور ۳۰ ورزشکار از استان‌های سمنان، خراسان شمالی، تهران، سیستان و بلوچستان، زنجان، یزد و… به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد، ابراز کرد: حضار در این دوره مربی‌گری، مدرک معتبر دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره، ارتقا و دانش افزایی ورزشکاران و مربیان کوراش در استان سمنان و کشور است، افزود: محمد وحید پور اسفندیاری مسئول کمیته آموزش انجمن کوارش ایران و استاد بین‌المللی در کنار علی مهنان از مربیان معتبر ایران، مدرسان این دوره آموزشی بودند.

مسئول روابط عمومی انجمن کوراش استان سمنان با بیان اینکه کوراش به واسطه نوپا بودن در ایران در سال‌های اخیر با اقبال روبرو شده است، گفت: این ورزش به دلیل قرابت با کشتی‌های بومی و محلی ما مانند چوخه در بخش‌های شرقی استان سمنان و همچنین خراسان رضوی و شمالی بیشترین طرفدار و استعداد را دارد.

چاوشی با بیان اینکه این ورزش آنچنان که باید و شاید شناسانده نشده است، ابراز کرد: به دلیل تعلیق جودو و دشواری برگزاری رقابت‌ها در این رشته شاهد هستیم که در سال‌های اخیر بسیاری از جودوکاران به کوراش روی آورده‌اند چرا که هنوز فعالیت‌های برون مرزی دارد مانند دنیا آقایی قهرمان جودوی شاهرودی که امروز در تیم ملی کوراش نیز حضور دارد و این امر سبب شده تا توجهات خوبی نسبت به این رشته قهرمانی پدید بیاید.

وی با بیان اینکه میامی در استان سمنان مهد ظرفیت‌های بالقوه در کوراش است و حتی تیم شهرستان در رقابت‌های کوراش استان سمنان نیز بهترین عناوین را به دست آورد اما به نظر می‌رسد در بین ورزشکاران این شهرستان تمایل بیشتر به ادامه دادن کشتی‌های سنتی است، گفت: امیدواریم برگزاری رویدادها و کلاس‌ها و دوره‌های مربی‌گری و… بتواند در ایجاد رغبت بین ورزشکاران این رشته جذاب، نقش بسزایی ایفا کند.

کد خبر 5444778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha