۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

وزارت نفت درعمل به مسئولیت اجتماعی بین مناطق نفتی تبعیض قائل نشود

وزارت نفت درعمل به مسئولیت اجتماعی بین مناطق نفتی تبعیض قائل نشود

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود وزارت نفت در عمل به مسئولیت اجتماعی خود بین مناطق نفتی تبعیض قائل نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای پیگیری مسائل استان بوشهر نشست‌هایی را در تهران برگزار کرده و موضوعات مختلف را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر نفت در مورد مسائل استان بیان کرد: بکارگیری جوانان منطقه در شرکت‌های مستقر در جزیره خارگ و بندر امام حسن همچون پایانه‌ها و فلات قاره از موضوعات مهم پیگیری‌شده بود که با استقبال وزیر نفت روبرو شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اضافه کرد: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر در قبال مردم و ساکنان مناطق پیرامونی حقی است که به خوبی ادا نشده است و مردم همچنان چشم انتظار تحقق آن هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی گروه صنعتی بهمن برای سرمایه گذاری در شمال استان، از وزیر نفت خواستیم همکاری لازم با این مجموعه صنعتی صورت بگیرد تا با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود در منطقه، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای مردم محروم این منطقه باشیم.

جمیری خاطرنشان کرد: با توجه به گذر خطوط لوله نفتی از زمین‌های روستای سربست شهرستان گناوه و مسائل و مشکلاتی که از قِبل آن گریبانگیر مردم شده است، وزارت نفت موظف است برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در انجام پروژه‌های عمرانی، ورزشی و تفریحی در این روستا مشارکت کند.

وی تاکید کرد: در نشست با وزیر نفت یک نمونه از کمک‌های وزارت نفت در شهرستان خمینی شهر را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم اگر قرار است وزارت نفت حقی را ادا کند نباید بین مناطقی که متأثر از فعالیت‌های نفت هستند تبعیضی قائل شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم افزود: مردم در جزیره خارگ به عنوان پایانه اصلی صادرات نفت کشور و بندر امام حسن که میزبان صنایع و تأسیسات بزرگ نفتی هستند از امکانات و فرصت‌های شغلی محرومند، از ظرفیت قشر جوانی که بسیاری از آنها در رشته‌های انرژی و صنعت تحصیل کرده‌اند به دلایل و بهانه‌های گوناگون در فرصت‌های شغلی منطقه استفاده نمی‌شود.

وی گفت: تخصیص اعتبار هفتاد میلیارد ریالی برای توسعه ورزش همگانی در استان بوشهر و تأمین یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه آمبولانس دریایی برای تجهیز سیستم بهداشت و درمان جزیره خارگ از دیگر مواردی بود که در این نشست پیگیری شد و وزیر نفت در خصوص آنها دستور اقدام صادر کردند.

کد خبر 5447667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha