۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶

در پنجاه و چهارمین جلسه شورا انجام شد؛

تصویب یک فوریت نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه پارکینگ‌های عمومی

تصویب یک فوریت نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه پارکینگ‌های عمومی

یک فوریت لایحه تعیین نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ در پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران بررسی و با ۲۰ رأی موافق تصویب شد.

بر اساس این گزارش مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بررسی این لایحه با بیان اینکه نرخ پارکینگ‌ها باید همسان باشد و قانونی اجرا شود، گفت: علاوه بر اتحادیه، نرخ باید در شورای اسلامی شهر تهران نیز تأیید شود که این موضوع بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: در آغاز سال آینده اتحادیه‌ها دعوت شوند و نرخ‌ها توسط شورای شهر تعیین و اعلام کند و اتحادیه ملزم به اجراست شهرداری برای پارکینگ‌ها یارانه می‌دهد و هزینه‌های شهرداری بیشتر از درآمدهای آن است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه نرخ پارکینگ‌های شهرداری پایین‌تر از پارکینگ‌های شخصی است، گفت: نرخ پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران برابر تعرفه‌های مصوب شورا است و پارکینگ‌های عمومی شخصی نیز توسط اتحادیه نرخ‌گذاری می‌شوند و دوگانگی در نرخ‌گذاری وجود دارد.

در ادامه سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حداقل افزایش ۲۵ درصدی برای تعرفه پارکینگ‌ها پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بهتر می‌شد اگر می‌توانستیم هزینه استفاده از خودروهای شخصی را نسبت به خودروهای عمومی افزایش دهیم.

نهایتاً اعضای شورای شهر به یک فوریت لایحه تعیین نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده با ۲۰ رأی موافقت کردند.

کد خبر 5447864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha