۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان:

سنندج مقصد نهایی جشن جهانی نوروز خواهد بود

سنندج مقصد نهایی جشن جهانی نوروز خواهد بود

سنندج- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: رویداد جشن جهانی نوروز از تهران آغاز شده و پس از همدان و کرمانشاه در شهر سنندج مرحله نهایی آن اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب گویلیان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویداد جشن جهانی نوروز متشکل از قومیت‌های ایرانی در قالب یک کارناوال از همدان آغاز می‌شود و سپس در کرمانشاه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در نهایت مراسم بزرگ جشن جهانی نوروز با حضور سفرای ۶ کشور و مهمانانی از ۱۲ کشور دنیا که نوروز را جشن می‌گیرند، در سنندج برگزار خواهد شد.

گویلیان خاطرنشان کرد: رویداد جشن جهانی نوروز متشکل از قومیت‌های ایرانی در قالب یک کارناوال از همدان آغاز شده و پس از کرمانشاه در سنندج پایان می‌یابد و در نهایت مراسم بزرگ جشن جهانی نوروز در سنندج برگزار خواهد شد.

وی افزود: شهرداری سنندج متولی اجرای این رویداد بوده و میراث فرهنگی یاری گر این نهاد عمومی خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از راه اندازی بازارچه صنایع دستی در همه شهرهای استان خبر داد و گفت: نوروزگاه هایی نیز در استان مشخص شده که مراسمات نوروزی در آن‌ها برگزار می‌شود.

گویلیان همچنین از برپایی نمایشگاه عکس نوروز توسط نمایندگی یونسکو در ایران در شهر سنندج خبر داد که این نمایشگاه در ایام نوروز برای عموم مردم و گردشگران دایر خواهد بود.

کد خبر 5447985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha