۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

سرپرست اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

۲ شهروند سمنانی راهی بیمارستان شدند/ مداوای ۸ مصدوم سرپایی

۲ شهروند سمنانی راهی بیمارستان شدند/ مداوای ۸ مصدوم سرپایی

سمنان- سرپرست اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در شهرستان‌های تابعه دانشگاه ۱۰ مصدوم برجای گذاشت که دو نفرشان در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طاهری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اورژانس سمنان با بیان اینکه اورژانس در تمام شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان همزمان با روز چهارشنبه سوری به حالت آماده‌باش درآمده بود و توانست خدمات خوبی را هم به مردم ارائه کند، تاکید کرد: مصدومان چهارشنبه سوری امسال به ۱۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه دو نفر از این بین در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: مابقی افراد دچار جراحات شده و به صورت سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه تلفات جانی در این حوادث شاهد نبودیم.

گزارش‌های رسیده از شرق استان سمنان هم حاکی از مصدومیت دست کم دو نفر در شاهرود و میامی است هر چند مسئولان دانشگاه هنوز آمار نهایی را اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر سرهنگ سیدرضا علوی فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر، از دستگیری سه نفر در این شهرستان همزمان با شب چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: این افراد شیشه‌های ماشین آتش نشانی را شکسته بودند که دستگیر شدند.

پلیس به جز این مورد، هیچ آمار رسمی از تعداد بازداشتی‌های احتمالی شب چهارشنبه سوری ارائه نکرده است.

از سوی دیگر باید گفت خوشبختانه حوادثی که معمولاً در فضای مجازی از شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد و… در شب چهارشنبه سوری پخش می‌شود، در استان سمنان به این شدت وجود نداشته و همچنان مردم این استان به سنت‌های دیرینه این شب ویژه در سال، احترام می‌گذارند.

حتی صدای مواد محترقه امسال چندین برابر نسبت به سال‌های قبل، کمتر نیز بود برای مثال سال‌ها است که هیچ تلفات جدی و جانی در استان سمنان به دلیل سوانح چهارشنبه سوری رخ نداده که نشان از رعایت خوب مردم این استان می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند ۴۰ درصد از مصدومان چهارشنبه سوری در کشور کسانی هستند که یا نظاره گر حوادث بودند و یا به عنوان رهگذر از مکان عبور می‌کردند.

کد خبر 5448363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha