۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۶

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

معلمان استان بوشهر پیشتاز عرصه جهاد تبیین باشند

معلمان استان بوشهر پیشتاز عرصه جهاد تبیین باشند

گناوه- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: امروز نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیاز به عمار دارد و معلمان و فرهنگیان باید عمار ولی امر مسلمین در جهاد تبیین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی چهارشنبه شب در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه در تالار بهزاد اظهار داشت: منطق ایجاد دستگاه عظیم تعلیم و تربیت انسان سازی است و ما معلمان مفتخریم که بهترین شغل، شغل انبیا الهی، از آن ما است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اینکه انسان سازی فقط مختص معلمی است و در هیچ شغل و قشری دیگری نیست افزود: انسان سازی وظیفه همه نهادهای آموزش و پرورش در سراسر جهان است ولی در نظام آموزش و پرورش کشور ما، انسانی بر مبنای تفکر اسلامی به استناد سند تحول آموزش و پرورش که اعلام می‌کند محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت دانش آموزی است که به مراتبی از حیات طیبه دست یافته و این دانش آموز، دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است، تربیت می‌شود.

موحدی تصریح کرد: هرگز و تحت هیچ شرایطی فراموش نخواهیم کرد که ما معلمان نسل آینده جمهوری اسلامی را باید بسازیم و تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند اضافه کرد: ایشان این تعبیر را به کار برده‌اند برای اینکه معلمی که می‌خواهد دانش آموز تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند در یک جنگ نابرابر قرار دارد و این جنگ نیاز به افسر دارد که معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه است ادامه داد: معلمی که کارش انسان سازی است باید بداند و می‌داند که پشت همه تعابیر به کار رفته توسط رهبر معظم انقلاب فلسفه و منطق است و معلمان به عنوان افسر سپاه پیشرفت کشور باید در یک جنگ به نام جهاد تبیین شرکت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در تاریخ از بعد از ظهر عاشورا جهاد تبیین حضرت زینب (س) با عنایت امام معصوم (ع) آغاز شد و اگر این جهاد نبود امروز از اسلام، دین خبری نبود و این جهاد تبیین باعث پیروزی نهایی مردان خدا در برابر لشکر دشمنان شد.

وی گفت: در نظام مقدس انقلاب اسلامی نیز بسیاری افراد کوشیدند تا جای شهید و جلاد، حق و باطل، ظالم و مظلوم را عوض کنند ولی جهاد تبیین این اجازه را نداد این اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: امروز نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیاز به عمار دارد و معلمان و فرهنگیان باید عمار ولی امر مسلمین در جهاد تبیین باشند.

وی گفت: معلمان نسبت به سایر اقشار در لبیک به ندای مقام معظم رهبری اولی تر هستند و باید با شرکت در جهاد تبین به ویژه نسبت به نسل جوان و نوجوان که در اختیار ما قرار دارد نقش مؤثر ایفا کنیم.

معلمان استان بوشهر پیشتاز عرصه جهاد تبیین باشند

وی یادآور شد: دشمنان نظام مقدس اسلامی امروز می‌دانند با حضور دلاورمردان در سپاه و ارتش و نیروهای مسلح و ملت همیشه در صحنه کشورمان در حوزه جنگ سخت هیچ موفقیتی ندارد حتی حاضر به تلافی ضربه‌های خورده شده نیز نیست لذا جنگ را به فضای سایبر و جنگ نرم عوض کرده‌اند و با راه اندازی جنگ نرم درصدد راه اندازی آشوب خیابانی و به چالش کشیدن نظام اسلامی است و این وظیفه ما معلمان و فرهنگیان است که اجازه ندهیم دشمن در این جابجایی زمین بازی از جنگ سخت به جنگ نرم به موفقتی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ما معلمان پا در رکاب نظام مقدس اسلامی گوش به فرمان ولی امر مسلمین ایستاده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه معلمان در همه دوره‌های انقلاب نقش خود را بخوبی ایفا کردند گفت: فرهنگیان و معلمان در دوران سخت کرونا جان در کف دست گرفتند و در کلاس‌های درس حاضر شدند تا مبدا چراغ دانش خاموش شود و اینگونه در میدان حاضر شدند چراغ علم و دانش را روشن نگه داشتند تا فرزندان این مرز و بوم به خوبی تربیت شوند.

وی با تقدیر از تلاش‌های چندین ساله مدیریت پیشین و همه دست اندر کاران آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان در همراهی برنامه‌های آموزش و پرورش بیان کرد: امروز و در این آئین امانت آموزش و پرورش را از شخصیتی که اخلاق مداری و مردم داری وی الگو است به فرد دیگری که از بدنه همین نهاد مقدس است تحویل می‌دهیم.

موحدی به مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان توصیه کرد: مدیریت جدید حفظ حرمت و کرامت و منزلت معلم و فرهنگیان استفاده از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی، تدوین یک طرح جامع ۴ ساله برای آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادی و افق ۱۴۰۴ مدرسه تراز انقلاب اسلامی، برنامه کاری جهادی، تقویت دوره‌های آموزشی، حوزه‌های درسی کنکور کلاس‌های تقویتی، بنیه دینی و آموزشی در نظر گرفته و در برنامه کاری خود قرار دهد.

کد خبر 5449074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha