۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۲

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی در قم برگزار شد

قم- مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع عظام تقلید، شخصیت‌های حوزوی، طلاب و روحانیون، مقلدان آن مرحوم و اقشار مردم انقلابی قم برگزار شد.

آیت‌الله رضا استادی در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: آیت الله علوی گرگانی در خانواده‌ای اهل علم و دین پرورش یافت و به خاطر استعداد درخشانی که داشت به چهره ممتازی در حوزه علمیه قم مبدل شد و از همان دوران جوانی مورد اعتماد بزرگان حوزه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت الله علوی گرگانی از شاگردان آیت الله علوی بروجردی بود و با تلاش و مجاهدت خود بیش از سی سال به تدریس دروس خارج فقه مشغول بود.

آیت الله علوی گرگانی ساده زیست و متواضع بود

وی ادامه داد: آیت الله علوی گرگانی در طول عمر با برکت خود توانست ۶۰ جلد کتاب را تألیف کند که شرح وصایای پیامبر اسلام (ص) از مهمترین آثار این مرجع تقلید است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: این عالم وارسته حقیقتاً ساده زیست و متواضع بود و با آحاد مردم به خصوص با جوانان ارتباط خوبی داشت و دلسوزانه برای هدایت افراد تلاش می‌کرد.

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت تقوای الهی و تهذیب نفس را از شروط انتظار برای ظهور حضرت حجت برشمرد و تاکید کرد: از آیت الله علوی گرگانی می‌توان به عنوان منتظر واقعی امام زمان (عج) یاد کرد که طلاب جوان حوزه‌های علمیه با چنین شخصیت‌هایی را الگوی خود قرار دهند در مسیر ترویج مکتب اسلام تلاش کنند.

کد خبر 5449680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha