۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان مطرح کرد؛

وجود بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع افاغنه در کاشان طبق آمار رسمی

وجود بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع افاغنه در کاشان طبق آمار رسمی

کاشان - سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: طبق آمار رسمی بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع افاغنه در کاشان زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدشریف زارعی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرمانداری وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را در سطح شهرستان به عهده دارد، اظهار داشت: نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولین هم از جمله وظایفی است که بر عهده فرمانداری است و از این رو باید مسیری را رقم بزنیم که بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع افغانی در سطح شهرستان کاشان زندگی می‌کنند، ابراز داشت: از این تعداد ۲۳ هزار نفر دارای مجوز و حدود ۱۲ هزار نفر نیز فاقد مجوز هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه از مجموع تعداد افاغنه موجود در کاشان حدود هشت هزار نفر دانش آموز هستند، تصریح کرد: البته قابل ذکر است که طبق آمار غیررسمی بیش از ۵۰ هزار نفر افغانی در کاشان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مقاصد مهاجران افغانی بعد از ورود به ایران شهر کاشان است، گفت: مهمترین علت این موضوع وجود فرصت‌های زیاد کاری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و ساختمان سازی در کاشان است.

زارعی با بیان اینکه اتباع افغانی در ۶۴ شغل و حرفه می‌توانند فعالیت داشته باشند، گفت: البته صاحبان برخی از اصناف و مشاغل این موضوع را رعایت نمی‌کنند و در حوزه‌هایی از نیروی کار افغانی استفاده می‌کنند که اشتغال در آن حوزه‌ها برای اتباع ممنوع است.

وی با بیان اینکه درخواست‌هایی برای اعمال محدودیت برای ورود افاغنه به کاشان ارائه شده است، تاکید کرد: باید اشتغال و زندگی اتباع افغانی در سطح شهر مدیریت شود و از این رو برنامه‌هایی در حال تدوین است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه کاشان بحران نیروی اشتغال کارگری دارد، اظهار داشت: کاشان برای نیروی کار زیر دیپلم مشکلی ندارد ولی دانش آموختگان دانشگاهی بیکار یکی از دغدغه‌های مهم است.

کد خبر 5450580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha