۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴

رئیس اداره هواشناسی خلخال خبر داد؛

افزایش ۱۴۵ درصدی بارش ها نسبت به سال قبل در خلخال

افزایش ۱۴۵ درصدی بارش ها نسبت به سال قبل در خلخال

خلخال - رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال گفت: میزان بارندگی‌های پنج روز اول سال جاری در مقایسه با میزان بارندگی زمان مشابه سال قبل که ۶.۷ میلی‌متر بود، ۱۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا گلمرادی ظهر جمعه در بازدید از ایستگاه باران‌سنجی شهرستان خلخال اظهار کرد: مجموع بارندگی‌های برف و باران ۲۹ روز از اسفند ماه امسال این شهرستان ۸۸ درصد در مقایسه با بارش‌های زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع بارندگی‌های ۲۹ روز اسفند ماه سال گذشته خلخال ۳۲/۲ میلی‌متر به ثبت رسیده بود که این میزان در زمان مشابه سال جاری با ۸۸ درصد افزایش به ۶۰/۵ میلیمتر رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال همچنین از بارش ۱۶/۴ میلیمتر برف و باران در طول ۵ روز اول فروردین ماه جاری در خلخال خبر داد و گفت: میزان بارندگی‌های ۵ روز اول سال جاری نیز در مقایسه با میزان بارندگی زمان مشابه سال قبل که ۶/۷ میلی‌متر بوده ۱۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گلمرادی از ادامه بارش‌های پراکنده در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حالی که بارش‌های شب گذشته و پیش از ظهر امروز در سطح شهر خلخال به‌صورت باران بوده بارندگی‌ها در مناطق مرتفع، کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان به‌صورت برف گزارش می‌شود.

وی اظهار کرد: گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران سنجی این شهرستان حاکی از تفاوت میزان بارندگی‌های شب گذشته و امروز در سطح مناطق مختلف خلخال است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال از کاهش ۶۸ درصدی مجموع بارندگی طول سال گذشته در مقایسه با بارندگی‌های سال ۱۳۹۹ خبر داد و اظهار کرد: مجموع بارندگی سال گذشته خلخال ۵۵۷/۱ میلی‌متر در این اداره به ثبت رسیده و این در حالی است در حالی که جمع کل بارندگی‌های برف و باران امسال ۳۳۱/۵ میلی‌متر بوده است.

گلمرادی گفت: با آغاز فعالیت موج بارش زای باران در منطقه، دمای هوای شهر خلخال رو به افزایش گذاشته است. بر این اساس در حالی که دمای هوای صبح روز گذشته این شهر ۵ درجه زیر صفر به ثبت رسیده است حداقل دمای صبح امروز خلخال به یک درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با روز گذشته ۴ درجه افزایش نشان می‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال با اشاره به خشکسالی نیمه اول سال جاری افزود: میانگین بارندگی سالانه خلخال در بلند مدت ۳۰ ساله خلخال ۳۷۲ میلیمتر است که در طول سال گذشته و با وجود بروز پدیده خشکسالی خوشبختانه ۳۳۱/۵ میلی‌متر از آن محقق شده است.

کد خبر 5453411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha