۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

استاندار گلستان خبرداد؛

لزوم توسعه گردشگری آبی در گلستان/فرایند ثبت دیوارتاریخی تسریع شود

لزوم توسعه گردشگری آبی در گلستان/فرایند ثبت دیوارتاریخی تسریع شود

گرگان- استاندار گلستان با بیان این که توسعه گردشگری آبی نیاز استان، گفت: ساماندهی طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور و همچنین پیگیری و تسریع فرآیند ثبت جهانی آن مطالبه و تقاضای جدی گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر یکشنبه در جلسه با دکتر طاهره قیومی، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهارکرد: گردشگری اولویت نخست استان است و توسعه گلستان حتماً با رونق گردشگری رقم خواهد خورد.

استاندار گلستان افزود: در خصوص مباحث جزیره آشوراده رئیس جمهور در سفر به استان دستورات مهمی را صادر کردند که عمده آن‌ها در حوزه گردشگری است و باید با مشارکت سایر دستگاه‌ها این دستورات اجرایی شود و حتماً اجرای این طرح را تا رسیدن به مرحله عملیاتی پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دیوار بزرگ گرگان یکی از آثار فاخر استان است احیا و ساماندهی طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور و همچنین پیگیری و تسریع فرآیند ثبت جهانی آن مطالبه و تقاضای جدی استان است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این جلسه بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ مورد بازرسی و بازدید از تاسیسات گردشگری و خدمات رسان به مسافران و گردشگران در استان اجرایی شده است.

رحمان فرمانی افزود: جشن‌های ملی نوروزگاه و جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد در روستا در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در استان برپا شده است.

وی اضافه کرد: پویش منفی ۲۰ کیلومتر در سطح استان در حال اجرا است که امید داریم با رعایت آن میزان تصادفات کاهش پیدا کند.

کد خبر 5454574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha