۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۶

در بیانیه ای اعلام شد؛

بررسی پرونده غرامت بمباران رآکتورهای هسته ای عراق

بررسی پرونده غرامت بمباران رآکتورهای هسته ای عراق

مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که مقامهای عراقی نشستی را به منظور بررسی پرونده غرامت رآکتورهای هسته عراق که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در راستای بررسی پرونده غرامت رآکتورهای هسته‌ای که در سال ۱۹۸۱ توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، نشستی را برگزار کرد.

براساس این بیانیه، مشاور امنیت ملی عراق، در این نشست پرونده جبران خسارت این رآکتورها وهمچنین ساز و کارهای مطالبه غرامت برای عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این اقدام بر اساس قطعنامه ۴۸۳ شورای امنیت سازمان ملل و بنابر گزینه‌های قانونی که دستیابی عراق به حقوق خود را مطابق با قوانین بین المللی تضمین می‌کند، انجام شد.

در این نشست بر انسجام و هماهنگی حقوق عراق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تعهدات آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید شد.

الاعرجی با تاکید بر حق مطالبه عراق و تثبیت آن بر استمرار تلاش و به رسمیت شناختن مطالبات عراق به منظور ارائه آن به دولت تاکید کرد تا درباره سازوکارهای تثبیت حقوق عراق در این پرونده و همچنین تلاش در راستای پس گرفتن این حقوق، تصمیم گیری شود.

کد خبر 5455688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 3
      حالابهتر‌نیست‌ما‌نیز‌غرامت۸سال‌دفاع‌مقدس‌را‌از‌ حلقوم‌عراقی‌هابستانیم
    • نوراله IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 3
      پس غرامت ایران چی شد یا برادرانشان در ایران بخشیدند
    • راستگو RO ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 6
      سلام طرح بسباردرستی هست وایران هم پشتبانی میکنداسرائیل چکاره هست که خودش بمب هسته ای داره وبیادنیروگاه هسته ای کشورهای دیگه بمباران بکند بایدخسارت که بده وعقب افتادگی تکنولوژی هسته ای به سال حساب کنندوخرامت بگیرندیعنی ده برابرخرابی نیروگاه به هیچ وجه کوتاهی نکنندتاعبرتی باشدبرای سایرکشورها
    • رحیم IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 1
      بله اعراق کار درستی میکند وحقوق خودرا طلب دارد پس چه خوب است غرامت هشت سال جنگ علیه ملت مارا پرداخت کند