۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸

با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال؛

عملیات اجرایی آبرسانی به ۸۰ روستای شهرستان کهک قم آغاز شد

عملیات اجرایی آبرسانی به ۸۰ روستای شهرستان کهک قم آغاز شد

قم-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: بخشی از پروژه کلان آبرسانی به ۸۰ روستای شهرستان کهک استان قم به منظور رفع مشکل کمبود آب در این منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بختیاری در مراسم عملیات اجرایی فاز پنجم آبرسانی به روستاهای کهک که با حضور فرماندار کهک و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: این پروژه بخشی از پروژه کلان آبرسانی به ۸۰ روستای شهرستان کهک است به منظور رفع مشکل کمبود آب در این منطقه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه احداث دو باب مخزن هزار و ۷۵۰ مترمکعبی، یک ایستگاه پمپاژ و ۲ کیلومتر خط انتقال را از بخش‌های این پروژه اعلام کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال طی ۱۲ ماه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی‌طالب قم به عنوان پیمانکار اجرا خواهد شد.

بختیاری ضمن قدردانی از همکاری‌های فرماندار شهرستان کهک در اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام مسئولان محلی این فاز از پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان کهک نیز طی برنامه زمان‌بندی به سرانجام برسد.

وی همچنین با اشاره به میزان مصرف بالای آب در روستاهای شهرستان کهک خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از روستاها به دلیل استفاده غیر شرب از آب، مصرف بالایی داریم که همین امر مشکلاتی را در زمینه تأمین آب ایجاد کرده است.

بختیاری بر لزوم کنترل محلی بر روی مصارف آب تأکید کرد و اذعان داشت: نباید از آب شرب که به سختی و هزینه بالا تأمین می‌شود برای آبیاری باغچه‌ها و درختان استفاده شود زیرا در این صورت هر پروژه‌ای هم که اجرا شود چالش کمبود آب وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: زمانی پروژه‌های آبرسانی اجرا شده، کام مردم را شیرین و مشکلات کم‌آبی را رفع می‌کند که اهالی روستاها نیز دغدغه استفاده درست از آب و پرهیز از مصارف غیر شرب را داشته باشند.

کد خبر 5459085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha