۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تاسیس خانه هنر در شهرستان های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری

تاسیس خانه هنر در شهرستان های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ساخت خانه هنر در شهرستان های ۱۰ گانه استان، گفت: شهرستان لردگان یکی از اولویت های حوزه هنری برای ایجاد خانه هنر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری همیشه سیاست بر فرهنگ اولویت داشته به گونه‌ای که حتی در برخی زمان‌ها فرهنگ نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به حداقلی بودن بودجه فرهنگی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: نظام بودجه ریزی فرهنگ و هنر باید اصلاح شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کار بدون ارزش در حوزه هنری این استان تولید نمی‌شود، تصریح کرد: مکان و فضاهای فرهنگی و هنری در استان به صورت حداقلی است.

قائدی ادامه داد: حوزه هنری چهارمحال و بختیاری توانمندی اداره فرهنگ‌سرای بزرگ شهرکرد را دارد و آماده است مسئولیت آن را به عهده بگیرد،

وی با بیان اینکه مرکز استان تنها از زیر ساخت سینمایی برخوردار است، مطرح کرد: این در حالی است که شهرستان‌هایی همچون «بروجن»، «فارسان» و «لردگان» قابلیت تأسیس و ایجاد سینما را دارند.

قائدی افزود: به منظور ایجاد سینما در دیگر شهرستان‌ها باید هماهنگی بین دستگاهی و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی وجود داشته باشد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بودجه فرهنگی به صورت حداقلی است، گفت: کمبود بودجه نباید مانع از انجام کار شود و باید این حداقل اعتبارها مدیریت شود.

تدوین سند فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

قائدی با بیان اینکه نظام نامه ویژه برای مسائل فرهنگی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، اظهار کرد: سند فرهنگی بر اساس زیست بوم استان در حال تهیه و تدوین است که این سند در تابستان امسال رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر مسئله جهاد تبیین، عنوان کرد: همه باید در مسئله جهاد تبیین وارد عمل شوند، اما مسئولیت حوزه هنری در این خصوص دو چندان است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به مسئله اقتصاد هنر اشاره کرد و افزود: زندگی هنرمندانه وابسته به کار هنری است پس باید برنامه ریزی ها در این موضوع به گونه‌ای باشد که هنرمندان بتوانند با کار هنری امرار معاش کنند و دچار مشکل نشوند.

کمبود نیروی انسانی در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

قائدی با بیان اینکه حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است، تصریح کرد: به دنبال جذب نیرو همچون سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق آزمون استخدامی کشوری هستیم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: نمایشگاه عکس ماه مبارک رمضان از آثار شاخص عکاسان، در استان برپا خواهد شد.

قائدی از برپایی نمایشگاه آثار تجسمی در شهرکرد خبر داد و عنوان کرد: درآمد حاصل از فروش این محصولات و آثار هنری صرف کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۷۴ اثر از ۷۶ هنرمند استان به حوزه هنری ارسال شده است، ادامه داد: ۶۰ اثر از ۲۴ هنرمند به عنوان آثار برگزیده در این نمایشگاه در معرض نمایش و فروش قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: این نمایشگاه همزمان با هفته هنر انقلاب در کافه گالری هنر شهرکرد افتتاح می‌شود.

کد خبر 5459919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha