۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری:

۸۰ درصد پوشش جنگلی بندپی بابل از بین رفته است

 ۸۰ درصد پوشش جنگلی بندپی بابل از بین رفته است

بابل- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: ۸۰ درصد پوشش جنگلی و مرتعی بندپی شرقی و غربی بابل به دلیل ساخت وسازهای بی رویه از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید ذکریایی ظهر چهارشنبه در جلسه طرح صیانت از اراضی ملی فرمانده یگان ویژه منابع طبیعی بابا انتقاد از موروثی شدن جنگل‌های بندپی شرق و غرب شهرستان بابل به دلیل ساخت وسازهای بی رویه ابراز داشت: متأسفانه ۸۰ درصد پوشش جنگلی این مراتع به علت ادعای موروثی بودن از بین رفته است و این مسئله در سال‌های اخیر فاجعه زیست محیطی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: برای دفاع از بیت المال همگان مسئول هستند و نباید هیچ مسئولی برای حفظ کرسی خود سکوت کند و نباید مسئول وظیفه شناس هم مورد تهدیدهای سیاسی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶ فقره حکم منابع طبیعی بلاتکلیف باقی مانده است که باید بدون ملاحظات سیاسی اجرایی شود و اجرای قانون به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و با عزم ملی برای حفظ منافع مردمی وجلوگیری از خیانت به منابع طبیعی صورت بگیرد.

قاسم عزیززاده گرجی فرماندار شهرستان بابل در پایان جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با تفکیک وتغییر کاربری وساخت و سازهای غیر مجاز ابراز کرد: نباید در تغییر کاربری تبعیض صورت بگیرد و باید قانون برای همگان یکسان اجرا شود.

عزیززاده گرجی عنوان کرد: ساخت قارچ گونه در اراضی ملی نتیجه تبعیض در اجرای قوانین در ادوار گذشته بوده است که باید مسئولین امر پاسخگو باشند.

کد خبر 5460778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha