۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۵۸

حجت الاسلام قمی:

مردمی کردن جهاد تبیین پیروزی به ارمغان دارد

مردمی کردن جهاد تبیین پیروزی به ارمغان دارد

اصفهان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مهم‌ترین درس «واقعه ۵ رمضان» مردمی بودن آن است که باید از آن در جهاد تبیین به‌کار برد و با مردمی کردن آن و جنگ نرم، پیروزی به نفع مردم رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی شامگاه چهارشنبه در جلسه گرامیداشت حماسه تاریخی ۵ رمضان در خانه انقلاب اصفهان اظهار داشت: اراده الهی بناست در رگ رگ هستی جامعه بشری جاری بشود که بخشی از آن به صورت تکوینی جاری خواهد شد و بخش دیگر با پیوند خوردن اراده‌های انسان‌ها محقق می‌شود.

وی افزود: اراده‌های انسان‌ها اگر در حق و حقیقت به هم پیوند خورد آنگاه صفات الهی هم تجلی پیدا می‌کند چراکه گوهر وجود انسان از اراده و عزم برخاسته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: مردم برای احقاق کلمه حق پشت سر هم ایستادند که نتیجه آن «آری گفتن» به جمهوری اسلامی شد؛ اراده یک انسان از مسیر آگاهی، روشن و مبین شدن به حق تعلق می‌گیرد و اراده اجتماعی مقدمه‌ای از جنس تبیین حق دارد.

وی ادامه داد: انبیا آمدند برای برانگیختن اراده‌های بشری برای احقاق حق و رسول خداوند موظف به تبیین قرآن کریم برای مردم بود.

سپردن کارها به مردم نتیجه بخش است

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه کسی که دشمنی ندارد تصمیم به اقامه دین می‌کند، گفت: هروقت کاری را به مردم سپردیم و مردم آن را جدی گرفتند، آن کار پیش رفته و به ثمر رسیده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: ما مردم سالاری دینی را از غرب تقلید نکردیم بلکه از نهج البلاغه دریافتیم و یک مسئله جدا به نام دین و مردم نداریم چراکه باید تواصی به حق و صبر بین آنها جاری باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «تواصی» درواقع مانند شاخه‌های درهم تنیده می‌ماند و زمانیکه مردم برای یکدیگر دل سوزاندند و توصیه به حق کردند و دعوت به خیر کنند و اینگونه پای حق ایستادند بیشتر صبوری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرجا مردم به میدان آمدند به هم انگیزه دادند، گفت: هرآنچه که قبلاً انقلاب را پیروز کرده اکنون هم انقلاب را جلو می‌برد.

حجت الاسلام قمی تبیین حق را باعث محکم شدن پیوند مردم دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اساس راهبردی اسلام، «تبیین» بوده و این اندیشه چهل سال است که تاکید شده است.

اکنون جهادی مهم‌تر از جهاد تبیین نداریم

وی خاطر نشان کرد: روش اسلامی تنها تبیین است و اکنون فریضه اصلی وجهادی مهم‌تر از جهاد تبیین نداریم و در گام دوم انقلاب ریشه‌ای ترین جهاد را «امید» عنوان کرده‌اند چراکه اگر برای مردم خدمتی کنند مردم امیدوارتر می‌شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: امروز هجمه‌ها ترکیبی و یکی از آنها جنگ نرم است و درواقع «تبیین» پشتیبان جنگ به حساب می‌آید، اما اکنون جنگ اصلی تبیین است و ما وسط جنگ قرار گرفتیم و هرکس با هر توانی که دارد در این جنگ قرار دارد.

وی با بیان اینکه همان مردم ۵ رمضان هم اکنون در این جنگ قرار می‌گیرند، گفت: عامل پیروزی برای پشتیبانی انقلاب همان مردم هستند و مداحان و شاعرانی که مخاطب بیشتری دارد باید بیشتر در صحنه باشند.

در فضای مجازی می‌توان ورق ناامیدی و جهاد تبیین را برگرداند

حجت الاسلام قمی با تاکید بر اینکه با حضور مردم در فضای مجازی می‌توان ورق ناامیدی و جهاد تبیین را برگرداند، گفت: باید مردم محکم‌تر شوند و مطالبه حق را از مسئولان داشته باشند و مهم‌ترین درس حادثه ۵ رمضان این است که مردمی شدن حول حق، اراده‌ها را گره می‌زند.

وی یادآور شد: تبیین درواقع به معنای این است که مردم خوبی‌های خود و جامعه را بیان کنند و متأسفانه مردم این روزها تصویر تلخی از خود مخابره می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: در جنگ، ظفر و پیروزی معنا دارد و تضمین پیروزی با اخلاص و رهبری رقم می‌خورد و باید «جهاد تبیین» را به پدیده مردمی تبدیل کنیم تا این جنگ به نفع و پیروزی مردم منجر شود.

کد خبر 5461108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha