۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۰

گزارش مهر؛

نظارت بر بازار اردبیل کافی نیست/ قیمت‌ها سلیقه ای شد

نظارت بر بازار اردبیل کافی نیست/ قیمت‌ها سلیقه ای شد

اردبیل-باوجود بازدیدهای مسئولان از بازار اردبیل، همچنان قیمت‌ها سلیقه ای افزایش می‌یابد و این گرانی، قدرت خرید آحاد مردم را کاهش داده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تورم و گرانی موضوع مهم این روزهای کشور است و همین گرانی سرسام آور و عدم ثبات قیمت‌ها و افزایش لحظه به لحظه‌ای، مردم را تحت فشار قرار داده و باعث شده قدرت خرید اقشار مختلف مردم کاهش پیدا کند.

مردم استان اردبیل نیز مانند مردم سایر نقاط کشور روزهای دشواری را از لحاظ اقتصادی سپری می‌کنند، افزایش گرانی، چند نرخی بودن قیمت‌ها و عدم نظارت مسئولان، در سطح شهر به حدی بالا رفته که خرید و تهیه نیازهای اولیه نیز برای بسیاری از اقشار مردم سخت و دشوار شده است.

همزمان با ماه رمضان یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم تأمین اقلام اساسی در اوج گرانی و تورم است هرچند مسئولان خبر از بازرسی و نظارت‌های جدی بر بازار اقلام مصرفی مردم داده‌اند اما همچنان وضعیت بازار با بی‌ثباتی روبه‌روست، قیمت‌ها به‌صورت سلیقه‌ای افزایش پیدا کرده است.

کافیست سری به بازار بزنید مشاهده خواهید کرد وضعیت بازار فارغ از هرگونه بازرسی و نظارتی بوده است و خرید و فروش نیز آن رونق قدیم را ندارد و بازگشت با دستانی مملو از خرید به نوستالژی برای هر خانواری تبدیل شده است.

تورم بالا و قدرت خرید اندک همزمان با سال جدید و آغاز رمضان و بازگشایی همزمان مدارس بعد از ۲ سال که خود، هزینه‌هایی را بر سبد خانوار تحمیل می‌کند، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به خانواده‌های کم درآمد وارد کند.

نظارت بر بازار اردبیل کافی نیست/ قیمت‌ها سلیقه ای شد

پاس‌کاری شیوه مسئولان برای فرار از وظایف

یکی از شهروندان اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علی رغم اینکه مسئولان دم از ثبات قیمت بازار می‌زنند اما افزایش سرسام‌آور و چندین برابری قیمت‌ها در بازار را شاهد هستیم.

عباسی با بیان اینکه بعد از گوشت و شیر اکنون نوبت به میوه رسیده است تا آرام آرام از سبد مصرفی خانواده‌ها کمرنگ شود، گفت: سازمان‌های متولی نظارت صحیحی بر وضعیت بازار ندارند، چراکه اگر نظارت دقیقی وجود داشته باشد این وضعیت مقداری کنترل می‌شود.

وی افزود: مسئولان برای مبارزه با وضعیت گرانی تاکید کرده‌اند به شماره تلفن‌های اعلام شده سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهیم ما نیز بارها با سامانه تلفنی بازرسی تعزیرات و صنعت معدن تجارت تماس گرفته‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و فقط پاس‌کاری می‌شود.

نظارت بر بازار اردبیل کافی نیست/ قیمت‌ها سلیقه ای شد

عظیمه اسدی دیگر شهروند اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: گرانی در کنار درآمد پایین به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است، زیرا افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید را از اقشار کم درآمد سلب کرده است.

وی با اشاره به عدم نظارت دقیق در وضعیت بازار و کم کاری برخی مسئولین گفت: اگر توان خرید مردم برای مسئولین اهمیتی داشت نظارت دقیق بر بازار وجود داشت و این وضعیت مقداری کنترل می‌شد تا اکنون شاهد کوچک‌تر شدن سفره مردم نبودیم.

چندی پیش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرده بود با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش تقاضا برای مایحتاج عمومی مردم در راستای وظایف ذاتی تمهیدات لازم جهت پایش مستمر بازار و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی اندیشیده شده است.

نظارت بر بازار اردبیل کافی نیست/ قیمت‌ها سلیقه ای شد

نماینده مردم شهرستان خلخال و کوثر نیز با اشاره به وضعیت معیشت مردم افزود: دولت در حل مسائل اقتصادی باید قوی‌تر عمل کرده و باید برای اصلاح معیشت مردم و حل مشکلات طبقات پایین لایحه بدهد.

وی افزود: متأسفانه گرانی‌ها ساعتی شده و کالاهای اساسی مردم با مشکل مواجه شده است و در صحن مجلس شاهد هستیم لوایحی به مجلس ارائه می‌شود که نمی‌توانند قسمت عمده مشکلات مردم را حل کنند.

سید غنی نظری گفت: دولت مکلف است در حل مشکلات اقتصادی مردم اهتمام جدی داشته باشد. وزرای مربوطه باید شب و روز نداشته باشند تا مشکلات مردم حل شود.

علی رغم اظهارات مسئولین در رابطه با نظارت‌ها آنچه که امروز شاید برای همه عیان شده است، تورم در سبد معیشتی بسیار بالاتر بوده و آن چیزی که مردم می‌بینند گرانی و تورم بسیار بالای اقلام مورد نیاز و اساسی مانند مرغ و گوشت، برنج، روغن و … است که در آستانه ماه مبارک رمضان به دغدغه‌ها و مشکلات مردم افزوده است.

مردم نبود نظارت و برخورد با گران فروشی را عامل این آشفته بازار می‌دانند که همچون زخمی مزمن بر پیکره استان است و توجهی به درمان آن نمی‌شود اما حتی نظارت نیز چاره ساز مقوله گرانی نخواهد بود شاید بتوان برای نجات خورد و خوراک مردم، کالاهای تنظیم بازاری توزیع کرد اما دیگر نیازهای مردم از این راه مرتفع نمی‌شوند بلکه لازم است مدیریت اساسی از بالا بر این وضعیت انجام شود تا تأثیر مثبتی بر بازار و وضعیت معیشت مردم بگذارد.

کد خبر 5461933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha