۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۳

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد در زنجان برگزار می شود

 دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد در زنجان برگزار می شود

زنجان-رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد با حضور ۱۲ گروه نمایشی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نعمتی شامگاه شنبه در آئین رونمایی از از سردیس شهید مرتضی آوینی، شهید اهل قلم و هنرمند متعهد و آیینی در محوطه حوزه هنری استان زنجان، گفت: حدود ۲۰ عنوان برنامه در طی این هفته توسط حوزه هنری استان زنجان برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها خارج از برنامه‌هایی است که سایر ارگان‌ها در این خصوص در استان برگزار خواهند کرد.

وی به رونمایی دو مجموعه شعر آیینی «سحر آیه‌لری» و «سطرهای سجده‌دار» اشاره کرد و ابرازداشت: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش شعر آیینی تلاش ما بر این بوده است که در سند تحول و زیست بوم حوزه هنری استان این ظرفیت در نظر بگیریم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، با بیان اینکه سند و نقشه تحول حوزه هنری استان زنجان که بر اساس آن ما برنامه‌ریزی و آثار خود را تولید و نشر خواهیم کرد، با چشم‌انداز «زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی در زنجان» است حرکت خواهد کرد، گفت: اولویت قالبی ما در این زمینه با شعر آیینی و فیلم مستند و تئاتر بچه‌های مسجد خواهد بود.

نعمتی تاکید کرد: برخی از برنامه‌های این هفته شامل نصب و رونمایی سردیس شهید مرتضی آوینی در محوطه حوزه هنری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و ادای دین و تجدید پیمان با آنها، همچنین دیدار جمعی از هنرمندان شاخص و آیینی استان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان است.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شب خاطره روستایی شهدای دفاع مقدس، کارگاه نقد کتاب، برپایی نمایشگاه‌های مختلف شامل کاریکاتور و نمایشگاه هنرهای تجسمی و همچنین اجرای تئاتر بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان در طول این هفته است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، به برگزاری دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد اشاره کرد و یاد آورشد: حدود ۱۲ گروه نمایشی در این هفته در مساجد به اجرای تئاتر خواهند پرداخت و هر گروه؛ ۵ اجرا را در طول این هفته خواهند داشت.

نعمتی افزود: نشست‌های تخصصی و اکران فیلم کوتاه مرتبط با این هفته از جمله اکران مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته می‌باشد.

کد خبر 5463281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha