۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری:

لغو روادید ایران و قطر برای پشتیبانی از جام جهانی ضروری است

لغو روادید ایران و قطر برای پشتیبانی از جام جهانی ضروری است

بندرعباس - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تایید لغو روادید بین ایران و قطر یکی از ضرورت های موفقیت ایران در پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان عصر یکشنبه در نشست بررسی توانمندیها و برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: هم اکنون پیشنهاد لغو روادید از سوی این وزارتخانه به دستگاه های ذیصلاح ارایه و موافقت اولیه با آن نیز اخذ شده است.

وی اضافه کرد: اما برای اجرای آن به منظور تحقق اهداف ایران برای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نیازمند تصویب این پیشنهاد در مراجع ذیصلاح و ابلاغ آن از سوی معاون اول رییس جمهور هستیم.

شالبافیان افزود: با لغو روادید بین ایران و قطر می توان گام بسزایی در جذب تماشاگران بازی های جام جهانی داشته باشیم و معتقدم این اقدام باید در کمترین زمان ممکن به تصویب نهایی برسد.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی ظرفیت های ایران برای پذیرش مسافران با همکاری وزارت ورزش و جوانن، امور خارجه در کشورهای مختلف، تصویب و اعلام قیمت تورها از نقاط مختلف کشور به مقصد قطر از دیگر مواردی است که تصمیمات مربوط به آن باید در کمترین زمان ممکن نهایی شود تا فعالان بخش خصوصی بتوانند به راحتی برای جذب مسافران داخلی و خارجی اقدام کنند.

روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش دیدارهای دوجانبه باهم خواهند داشت.

این سفر در پی دستور ویژه آیت‌الله‌ رئیسی‌ رییس جمهور کشورمان برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر و همچنین پیگیری دیدار وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر در جریان سفر آیت الله رییسی به کشور قطر برنامه ریزی شده است.

کد خبر 5463987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha