۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳

سرپرست فرمانداری نیر خبر داد؛

تولید و عرضه ۲۵۰۰ تن گوشت در شهرستان نیر

تولید و عرضه ۲۵۰۰ تن گوشت در شهرستان نیر

نیر- سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری این شهرستان تولید و در بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی ظهر پنجشنبه در بازدید از واحدهای دامداری نیر اظهار کرد: این شهرستان در تولید و پرورش دام و طیور پتانسیل و ظرفیت بالایی در منطقه دارد و شرایط برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها فراهم است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی صنایع تبدیلی و حمایت از افراد توانمند در این زمینه تصریح کرد: نیر با استعدادهای طبیعی، خدادادی و امکانات موجود بستری مساعد برای پرورش انواع دام دارد و شرایط سرمایه‌گذاری‌های مناسب و برنامه‌ریزی‌های صحیح نیز ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری نیر گفت: شهرستان نیر با دارا بودن ۱۲۵ هزار رأس دام سنگین و سبک شامل گاو اصیل، گاو ۲ رگ، گاو بومی، گاومیش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تأمین نیازهای استان دارد.

محمدی به فعالیت ۲ واحد پرواربندی بره صنعتی فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت ۷۰۰ رأس و با اشتغالزایی هفت نفر در نیر اشاره کرد و افزود: ۱۴ واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت یک‌هزار و ۸۵۵ رأس و با اشتغالزایی ۳۵ نفر نیز در شهرستان نیر دایر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان نیر دارای ۱۲ واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت ۴۲۵ رأس و با اشتغالزایی ۴۱ نفر و تعداد ۳۴۳ واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۴ رأس دام سنگین و سبک است.

محمدی اضافه کرد: در مجموع امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری این شهرستان تولید و در بازار مصرف عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است، بیان کرد: این میزان تولید ۵.۷ درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.

سرپرست فرمانداری نیر به وجود ۳۴۳ رأس دام سنگین در روستای «پارچین» نیر اشاره کرد و ادامه داد: «پارچین» یکی از روستاهای نمونه در راستای پرورش دام سنگین در منطقه است و مسئولان باید از دامداران این منطقه حمایت کنند تا دامداران متضرر نشوند.

کد خبر 5467013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha