۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

جمعیت پرندگان بومی آذربایجان غربی اردیبهشت ماه سرشماری می شوند

جمعیت پرندگان بومی آذربایجان غربی اردیبهشت ماه سرشماری می شوند

ارومیه – رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: جمعیت پرندگان بومی استان امسال در اردیبهشت ماه برای نخستین بار سرشماری می شود.

امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت پرندگان بومی استان شناخته شده هستند اما سرشماری برای آمار دقیق این پرندگان انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۳۱۰ گونه در سطح استان شناسایی شده که ۱۳۰ گونه بومی و زادآور هستند.

وی با اشاره به آغاز لانه سازی و تخم گذاری پرندگان در زیستگاه‌های طبیعی استان عنوان کرد: لازم است گردشگران و جوامع محلی نکات ایمنی را هنگام تردد در زیستگاه پرندگان و تالاب‌ها رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان به زیستگاه‌های ابی استان در ۲ فصل پاییز و بهار انجام می‌گیرد اظهار داشت: با توجه به مناسب بودن شرایط زیستی در تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی در فصول مهاجرت بیش از ۲۰۰ گونه پرنده مختلف وارد آذربایجان‌غربی می‌شوند.

یوسفی افزود: گونه‌های خشک زی مانند کبک، کبوتر، پرندگان شکاری و خانواده گنجشک سانان اغلب تخم گذاری کرده و گونه‌های آبزی و کنار آبزی به علت سرد بودن هوای استان به تازگی لانه سازی را آغاز کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اردک سرسفید و تنجه، اردک تاجدار، کاکایی، لک لک هم که جز پرندگان بومی استان هستند بیشتر در نیزارها و تالاب‌ها لانه سازی را آغاز کردند.

وی گفت: پرندگان بومی استان در اوایل اسفند وارد تالاب‌ها و مناطق شده‌اند که شامل آبزیانی چون اردک سانان از جمله اردک سرسفید، مجمری، آنقوت و کنار آبزیانی مانند کاکایی و لک لک هستند.

کد خبر 5467219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha