۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

وزارت دفاع روسیه:

ارتش روسیه گروه اول شهروندان اوکراینی را از شهر «ایزیوم» خارج کرد

ارتش روسیه گروه اول شهروندان اوکراینی را از شهر «ایزیوم» خارج کرد

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه از خارج ساختن گروه اول شهروندان اوکراینی از شهر «ایزیوم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه از خارج ساختن گروه اول غیر نظامیان از شهر «ایزیوم» واقع در «خارکوف» خبر داد و اعلام کرد که بیشتر این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بنابراین گزارش، اتوبوس‌های ارتش روسیه گروه اول شهروندان اوکراینی را از منطقه «ایزیوم» خارج کردند. شمار این این افراد حدود ۱۰۰ بوده که بیشتر آنها زنان، کودکان و افراد سالمند هستند.

آوارگان اوکراینی تحت نظارت بالگردهای روسیه و خودروهای پلیس این کشور از اوکراین وارد مرزهای روسیه شدند و کمک‌های غذایی و پزشکی در اختیار آنها قرار گرفت.

شهروندان مذکور با اعلام اینکه شهر «ایزیوم» به طور مستمر هدف حملات نظامیان اوکراین قرار می‌گیرد، تاکید کردند که این شهر و مناطق اطراف آن در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارند.

لازم به ذکر است که در ماه مارس سال جاری میلادی، وزارت دفاع روسیه از به دست گرفتن کنترل کامل شهر «ایزوم» خبر داده بود.

گفتنی است که ملی گرایان اوکراینی با ایجاد ترس و وحشت در مناطق تحت کنترل خود، غیرنظامیان را تهدید کرده و آنها را وادار به جنگیدن علیه نیروهای روسیه می‌کنند.

پیش تر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرده بود که نیروهای روسیه کریدورهایی را برای خروج شهروندان اوکراین باز کرده‌اند اما افراط گرایان اوکراینی به آنها اجازه خروج ندادند.

کد خبر 5468188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      اسرائیل فقط قصد اشغال اروپا را دارد وهدف اصلی اسرائیل ایجاد نا امنی وجنگ در اروپا واوکراین وبه تبع ان اشغال اروپا وانتقام هولوکاست از اروپاست . اگر اروپا وامریکا فکر کرده اند اسرائیل هولوکاست وجنایات اروپا وهیتلر را در قبال یهودیان را فراموش کرده خیلی اشتباه می کنند وبه خواب خرگوشی رفته اند دشمن اصل