۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

مستند «یک قایق روی‌ دریا» در چهارمحال و بختیاری آماده نمایش شد

مستند «یک قایق روی‌ دریا» در چهارمحال و بختیاری آماده نمایش شد

شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مراحل تولید مستند «یک قایق روی دریا» در استان پایان یافت.

احسان قائدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پایان یافتن مراحل تولید مستند «یک قایق روی دریا»، اظهار کرد: فیلمساز جوان چهارمحال و بختیاری در این مستند بخشی از سختی‌های آموزش در روستاهای سخت‌گذر را به تصویر کشیده است.

وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی شناساندن فعالیت‌های جهادی قشرهای مختلف در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است که بنا بر این رسالت در سال جاری طرح ساخت فیلم‌های مستند در این رابطه در دستور کار این مرکز فرهنگی قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ساخت مستند «یک قایق روی دریا» را از جمله اقدامات هنری برای به تصویر کشیدن بخشی از سختی‌های آموزش در مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری و تلاش معلمی جوان برای تحقق عدالت آموزشی در این مناطق دانست و تصریح کرد: «آرمان قلی پور» فیلمساز استان در این مستند ۲۹ دقیقه‌ای، داستان محمدرضا معلم جوان روستای «چشمه قاسم» را موضوع کار خود قرار داده است.

قائدی ادامه داد: روستای «چشمه قاسم» در منطقه‌ای دور دست قرار دارد که تنها دو خانواده و چهار دانش‌آموز در آن زندگی می‌کنند و معلم جوان برای رسیدن به مدرسه کوچک روستا باید از میان رودخانه عبور کند.

وی درباره عوامل سازنده این مستند، گفت: «رضا یزدانی»، «سجاد قلی پور»، «ندا رحمان پور» به ترتیب به عنوان مجری طرح، مدیر تولید و صدابردار و صداگذار در ساخت این مستند همکاری داشتند و «آرمان قلی پور» علاوه بر کارگردانی اثر، فیلمبرداری و کار تحقیقی فیلم را نیز برعهده داشته است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در ادامه ساخت مستند «خین بُری» را از دیگر اقدامات حوزه هنری برای نمایش فعالیت‌های جهادی یکی از روحانیون شهرستان لردگان بیان کرد و افزود: این مستند ساخته «عباس رفیعی» است که همزمان با هفته هنر انقلاب به نمایش درآمد.

تاکنون حدود ۸۰ فیلم مستند و داستانی در مرکز فرهنگی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

کد خبر 5468564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha