۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵

در واکنش به هتک حرمت به قرآن کریم؛

چین خواستار احترام سوئد به اعتقادات دینی مسلمانان شد

چین خواستار احترام سوئد به  اعتقادات دینی مسلمانان شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه در واکنش به توهین به قرآن کریم در سوئد تصریح کرد: به اعتقادات دینی مسلمانان احترام بگذارید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه در واکنش به توهین به قرآن کریم در کشور سوئد تأکید کرد: پکن همواره از احترام به اعتقادات مذهبی اقلیت‌ های قومی از جمله مسلمانان حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به این حادثه که محکومیت گسترده در سراسر جهان اسلام را نیز به همراه داشت، اضافه کرد: آزادی بیان نمی تواند دلیلی برای بروز تبعیض نژادی یا فرهنگی و متلاشی کردن جامعه باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما امیدواریم که سوئد بتواند به اعتقادات مذهبی گروه های دینی از جمله مسلمانان صمیمانه احترام بگذارد.

گفتنی است که راسموس پالودن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی در دانمارک در یکی از شهرهای جنوبی سوئد اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کرد. این اقدام با واکنش و خشم گسترده مسلمانان روبرو شده است.

کد خبر 5472027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 1
      چین تو قتل عام عغورها یادت رفته
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      چین هم نخود هر اشی شده ایران عراق اوکراین یکی نیست بگه توکه کمونیستی چرا خودت را قاطی میکنی اول مسلمان شو حمایت بی دین به چه درد ما میخوره خود چین مسلماناشو قتل عام میکنه .چین اول بره کروناشو از دنیا جمع کنه همین حق وتو رو ازین وحشیها بگیرن فکر کردن ادمند تودنیا