۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن خراسان جنوبی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به بافت‌های فرسوده ۷ شهر خراسان جنوبی

پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به بافت‌های فرسوده ۷ شهر خراسان جنوبی

بیرجند-رئیس اداره برنامه ریزی مسکن خراسان جنوبی گفت: برای ساخت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف ۳۵۰ میلیون تسهیلات پرداخت می شود.

محمد الله پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در شهرهای بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود گفت: این شهرستان‌ها دارای محدوده محلات هدف بازآفرینی هستند یعنی دارای مناطق ناکارآمد و رسمی می‌باشند که طبق مصوبه دولت شامل بهره‌مندی از تسهیلات بافت فرسوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۳ شاخص اصلی برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده که در شهرستان‌های خراسان جنوبی که شامل اجرای طرح نشدند این شاخص‌ها وجود نداشت افزود: نفوذ ناپذیری، کوچه‌های باریک و غیر قابل تردد، نبود مقاوم سازی در مناطق و ساختمان‌های قدیمی از جمله این شاخص‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌هایی که در لیست پرداخت تسهیلات قرار نگرفته‌اند تاکنون پیگیری در این زمینه انجام نداده‌اند ادامه داد: شهرهای گزیک، قهستان، اسلامیه و سه قلعه برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده درخواست داده و پیگیرهایی انجام شده اما تاکنون مصوب نشده است.

به گفته وی این تسهیلات در راستای تقویت توان مالی متقاضیان سقف تسهیلات دوران ساخت آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به ازای هر واحد مسکونی ساخته شده در شهرها ۳۵۰ میلیون تومان می‌باشد که این مبلغ نسبت به سال گذشته از رشد ۴ برابری برخوردار است.

الله پور گفت: با انعقاد قرار داد در بهمن ماه سال گذشته با عاملیت بانک مسکن نرخ سود ۳۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات ۹.۵ درصد و ۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصد محاسبه می‌شود که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران در قسمت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گفته وی سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت طی تفاهم نامه منعقد شده با صندوق کارآفرینی امید تا سقف ۴۵ تومان پرداخت می‌شود.

وی در مورد میزان پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده در خراسان جنوبی افزود: به دلیل استقبال کم متقاضیان و پرداخت کم تسهیلات در خراسان جنوبی آمار شاخصی وجود ندارد تا بتوان ارائه داد.

کد خبر 5475360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha