۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد

مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد

سمنان- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان انجام شد، گفت: بیشترین سطح مقابله با این آفت در شهرستان آرادان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد، ابراز داشت: شروع این طرح از سوم فروردین ماه سال جاری بوده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین سطح مقابله با آفت سن مادری در شهرستان آرادان و سپس گرمسار بوده است، افزود: مبارزه با آفت سن مادری برای آرادان در سطح یک هزار و ۷۷۰ هکتار و برای گرمسار یک هزار و ۶۵۰ هکتار را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه مبارزه با افت سن مادری در مزارع غلات کماکان ادامه دارد، ابراز داشت: نبود سن در گندم تحویلی کشاورزان بسیار اثرگذار است لذا کشاورزان در مبارزه با این آفت باید اهتمام جدی داشته باشند.

رضایی بابیان اینکه کیفیت گندم تا کیلویی ۵۵۰ ریال تأثیرگذار است، تصریح کرد: مبارزه با سن مادری در سه هزار و ۴۳۰ هکتار مزارع گندم و یک هزار و ۹۲۰ هکتار مزارع جو استان سمنان به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه مبارزه با افت سن غلات در سمنان، میامی، شاهرود و دامغان و سرخه نیز در حال انجام است، افزود: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این آفت صورت گرفته است تا غلات باکیفیت بهتری تولید و به فروش برسد.

کد خبر 5475590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha