۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

مدیرکل گمرکات استان ایلام خبر داد؛

آغاز صادرات کالا از مرز هلاله شمالی در استان ایلام

آغاز صادرات کالا از مرز هلاله شمالی در استان ایلام

ایلام-مدیرکل گمرکات استان ایلام آغاز صادرات کالا از مرز هلاله شمالی در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله غلامی ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت از رشد ۱۶۵ درصدی ترانزیت کالا در مرز مهران طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی اظهار کرد: مرز مهران در بسیاری از شاخصه‌ها در سال ۱۴۰۰ رشد داشته است به طوری که در این بازه زمانی یا بیش از یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار یکی از فعال‌ترین مرزهای کشور است.

وی افزود: نسبت به مرز پرویز خان در استان‌های همجوار مرز مهران با ۱۳۸ میلیون دلار صادرات بیشتر پیشتاز است و این همه حاصل حمایت‌های دولت، فعالیت بخش خصوصی و خدمات گمرک استان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام آغاز صادرات از مرز هلاله شمالی را طلیعه فعال شدن سایر مرزهای استان دانست و گفت: پای کار بودن دولت عراق عامل مهمی در فعال شدن مرز هلاله شمالی بود که این مهم با تلاش‌های استانداری ایلام محقق شد و انتظار می‌رود که برای مرزهای چنگوله و چیلات نیز چنین گشایشی صورت بگیرد.

غلامی تاکید کرد: کارهای زیرساختی لازم در مرز هلاله شمالی باید هر چه سریع‌تر انجام شود تا رونق این مرز شکوفاتر شود.

وی گفت: تا تکمیل فرآیند قانونی مرز هلاله شمالی، تمام کارهای گمرکی آن در مرز مهران انجام خواهد شد و یک تیم از طرف گمرک در این مرز مستقر می‌کنیم که ساز و کارهای قانونی را انجام دهد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: ترانزیت کالا از طرف سوریه در کشور عراق در حال پیگیری است و چنانچه این مهم به نتیجه برسد، زیرساخت‌های کنونی مرز مهران جوابگو نخواهد بود و سازمان پایانه‌های کشور باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند.

غلامی تاکید کرد: ذینفع کردن مردم عادی مرزنشین از بازارچه‌ها باید مدنظر قرار گیرد و به عنوان دغدغه‌ای ملی معیشت مرزنشینان و توانمند کردن این پنج‌هزار خانوار در دستور کار باشد.

کد خبر 5476746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha