۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۲۷

استاندار سمنان:

۴۵درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان سمنان بیکار هستند

۴۵درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان سمنان بیکار هستند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی بر حسب نیاز استان توسعه می‌یابند، گفت: عدم نگاه درست به رشته‌ها سبب شده تا ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان هم اکنون بیکار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و رؤسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان به میزبانی سالن شهید پازوکی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، با اشاره به مشکلات استان از جمله خشکسالی و کم آبی و… بیان داشت: رشته‌های تحصیلی بر حسب نیاز استان سمنان توسعه می‌یابند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای مشکلات استان نسخه درمانی بپیچند تا بتوانیم از آنها به خوبی بهره بگیریم، افزود: یکی از اقدامات مهم در استان تدوین پایان‌نامه های دانشجویی که بر اساس نیازهای بخشی استان خواهد بود.

توجه به مهارت آموزی

استاندار سمنان با بیان اینکه با همراهی دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود استان شاهد رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری خواهیم بود، ابراز کرد: عدم اشتغال ۴۵ درصد از دانش آموختگان دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم در زمینه کاربردی سازی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کار شاخصی را در استان صورت دهیم که می‌بایست این روند اصلاح شود.

هاشمی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها نقش اساسی و اصلی در مسیر تحقق شعار سال و اشتغال آفرینی و مهارت آموزی دانشجویان با توجه به تولید دانش بنیان دارند، گفت: در تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید موضوع توجه به دانش تولیدی در دانشگاه‌ها مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه شرایط استان سمنان امروز به گونه‌ای است که مشکل ایجاد اشتغال در بخش کارگری وجود ندارد، اما به دلیل عدم مهارت آموزی دانش آموختگان این امکان فراهم نیست، افزود: دانشگاه‌ها به مهارت آموزی نیز باید توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 5477234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha