۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹

رئیس سازمان صمت گیلان:

اتاق فکر صادرات در گیلان تشکیل شود

اتاق فکر صادرات در گیلان تشکیل شود

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به لزوم تشکیل اتاق فکر صادرات در این استان، گفت: با تشکیل این اتاق فکر می توانیم از ظرفیت دانشگاه، وزارت امورخارجه و سایر نهادها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پور حیدری پیش از ظهر پنج شنبه در نشست تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلانی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها ناچار به تأسیس بنادر خشک هستند تا بتوانند مراودات تجاری خود را افزایش دهند، اظهار کرد: استان گیلان همه این ظرفیت‌ها را در حوزه بندر و دریا دارد و نیازمند بهره گیری مناسب از آنها هستیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه گیلان همه زیرساخت‌های تحرک تجاری را دارد، ادامه داد: باید با برنامه ریزی مطلوب و فراهم کردن تجهیزات در مسیر تقویت صادرات گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری به ویژه واژه دانش بنیان، گفت: کیفی سازی محصول می‌تواند زمینه خروج و برون‌رفت تولید از خانه نشینی با هدف صادرات باشد.

پورحیدری با تأکید بر لزوم بهره گیری از فناوری‌های روز در زمینه تولید محصولات، تصریح کرد: توجه به این موضوع علاوه رونق اقتصادی زمینه اشتغال زایی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه باید نگاه سنتی در حوزه تولید را تغییر دهیم، ادامه داد: در بخش تولید باید رویکرد جدید و فناورانه داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز داخلی در بازارهای جهانی نفوذ کنیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به لزوم نوسازی خطوط تولید، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های مراکز علمی بیشتر کمک بگیریم و در این مسیر از شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان گیلان باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم برای تحقق این موضوع اتاق فکر صادراتی گیلان تشکیل شود، افزود: برای عملیاتی کردن روند صادرات و استفاده بهینه در محل نمایندگی وزارت خارجه مستقر در گیلان اتاق فکر صادرات متشکل از صادرکنندگان و تولیدکنندگان فعال، نخبگان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، گمرک /، بنادر و کشتیرانی، استانداری و این اداره کل تشکیل شود.

پورحیدری کرد تأکید کرد: با تشکیل این اتاق فکر می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه و وزارت خارجه و سایر نهادها برای افزایش حجم و ارزش فعلی صادرات از ۷۳۰ میلیون دلار به هزار میلیون دلار برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 5477611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha