۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

مهر گزارش می‌دهد؛

درس عشق معلم قزوینی با عبور از رودخانه‌های الموت

درس عشق معلم قزوینی با عبور از رودخانه‌های الموت

قزوین – معلم قزوینی هر روز با طی مسافتی حدود ۳ ساعته و عبور از رودخانه به چهار دانش آموز خود درس عشق می‌آموزد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: معلمی همیشه نه تنها شغل نبوده بلکه برای مردم جلوه گاه عشق بوده است. عشقی که با جان و دل آمیخته شده و زره زره به جان فرزندان این کشور نشانده می‌شود.

اما در این بین و بعضی اوقات معلمینی هستند که این عشق را در قاب عمل به تصویر می کشند تا مردم بیش از پیش این عشق را درک و لمس کنند.

مهدی بخشی یکی از همین دست معلم‌های قزوینی است که هر روز مسافتی حدود ۳ ساعت را طی می‌کند و از رودخانه‌ای خروشان عبور می‌کند تا بتواند تنها به ۴ دانش آموز خود تدریس کند.

تدریسی که بدون شک عشق را می‌توان بیش از بقیه در آن حس کرد. مهدی بخشی هر روز از قزوین راهی روستای فانفین الموت می‌شود. او برای حضور در این روستا که در بخش رودبار الموت قزوین قرار دارد باید مسافتی نزدیک به ۳ ساعت را طی کرده و سپس از رودخانه پر مخاطره شاهرود عبور کند تا به روستای محل کار خود برسد.

مهدی بخشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور خود در این روستا عنوان می‌کند: حدود ۱۲ سال سابقه کار و هشت سال سابقه تدریس دارم و امسال سومین سالی است که در الموت به طور ویژه مشغول تدریس هستم.

وی می‌گوید: جاده بخش رازمیان الموت مناسب نبوده و صعب‌العبور است به همین علت برای تدریس از رودخانه شاهرود عبور می‌کنم که البته این عبور به شیوه آب تنی است و پلی برای عبور به روستا فانفین وجود ندارد.

این معلم بیان می‌کند: در فصل پاییز و زمستان معمولاً سطح آب کم است اما در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه آب سطح رودخانه بالا می‌آید.

از وی در خصوص تعداد دانش‌آموزان و علت حضور او برای تدریس به این دانش‌آموزان سوال می‌کنیم و او در پاسخ می‌گوید: اگرچه در حال حاضر ساکن استان قزوین هستم اما دوران کودکی و نوجوانی خود را در این منطقه گذراندم و خدمت به دانش‌آموزان این منطقه را دوست دارم.

وی با اشاره به اینکه به چهار دانش‌آموز در چهار مقطع متفاوت تدریس می‌کند ادامه می‌دهد: از طرف دیگر دانش‌آموزان خوبی دارم که تمایل دارم موفقیت و سربلندی آن‌ها را ببینم.

این معلم اضافه می‌کند: منطقه الموت دارای روستاهای متعددی است که برخی از این روستاها دارای یک معلم هستند و همکاران من برای تدریس به آن‌ها همواره از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند و گاهی مجبور به برف روبی جاده برای حضور در کلاس هستند.

از او می‌پرسیم که بابت شرایط موجود آیا هزینه مازادی هم دریافت می‌کند و او در پاسخ تشریح می‌کند که خیر، بنده نیز مانند سایر همکارانم حقوق دریافت می‌کنم چندی پیش از من درحین گذر از رودخانه عکس‌هایی منتشر شد که همه با دیدن عکس‌ها معتقد بودند که هزینه دریافتی من نسبت به سایر همکارانم بیشتر است اما من نیز همانند سایر همکارانم حقوق دریافت می‌کنم.

وی مطرح می‌کند: در ایام کرونا سه روز در هفته تدریس داشتم چرا که دانش‌آموزان در فضای مجازی فعالیت نداشتند و چون دانش آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند در هفته و در شرایطی که همکارانم تعطیل بودند این مسیر را می‌رفتم تا دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

نزدیک بود در رودخائه غرق شوم

بخشی به مخاطرات این رفت و آمد خود نیز اشاره می‌کند و با بیان اینکه یک بار تا پای مرگ پیش رفتم عنوان می‌کند: در یکی از روزهای بهاری میزان بارش باران فراوان بود و در راه برگشت سطح آب تا گردن من بالا آمده بود و زمانی که درحال عبور بودم پایم سر خورد و حدود یک کیلومتر همراه آب به سمت پایین رودخانه حرکت کردم و در بخش پایین‌تر که سطح آب کاهش یافت موفق به خروج از رودخانه شدم.

وی در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه من تنها معلمی نیستم که این مسیر را هر روز طی می‌کنم عنوان می‌کند: مسئله تحصیل از جمله مسائلی است که تأثیر آن در آینده افراد و جامعه بسیار اثرگذار است و من از اینکه می‌توانم در زادگاه خود تدریس داشته باشم بسیار خوشحالم.

این معلم جوان یکی از صدها معلم است که برای آموزش علم دانش‌آموزان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و در اجرای رسالت آموزش و تربیتی خود از هیچ تلاش کوتاهی نمی‌کند و همواره در این مسیر شرایط سختی را نیز متحمل می‌شود.

در حالی که کشور باید بیش از پیش قدردان معلمین اینچنینی باشد نیاز است تا این اسطوره‌های عشق و تربیت بیشتر به مردم شناسانده شوند و مردم بیشتر آنها را درک کنند.

کد خبر 5481172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha