۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی مطرح کرد؛

اثربخشی ورزش های سنتی وبومی در تحکیم بنیان خانواده

 اثربخشی ورزش های سنتی وبومی در تحکیم بنیان خانواده

فریدونکنار- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های محلی کشور نقش ورزش های سنتی وبومی را در تحکیم بنیان خانواده بسیار موثر برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی امیری خراسانی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح اولین جشنواره کشوری ماهی سفید و پرنده‌های مهاجر در شهر بندری فریدونکنار گفت: سعی مجموعه ما از برگزاری اولین جشنواره ماهی سفید و پرنده‌های مهاجر در شهر بندری فریدونکنار این است که این کار در استان‌های دیگر نیز برگزار شود.

امیری خراسانی با بیان اینکه این جشنواره اولین بار است که در مازندران برگزار می‌شود؛ افزود: جشنواره ماهی سفید و پرنده‌های مهاجر برای اولین بار در شهر بندری فریدونکنار برگزار می‌شود که پنج استان اردبیل، کرمانشاه، سمنان، همدان و گلستان در آن حضور دارند و امیدواریم بتوانیم در جشنواره‌های آتی کل استان‌های کشور را شرکت دهیم

وی با اشاره به اهمیت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تصریح کرد: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی عقبه تاریخی دارند و کاملاً در چارچوب شرع و عرف است و این موضوع در بحث تحکیم خانواده بسیار کمک حال است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این نمونه جشنواره‌ها فراسازمانی است؛ بیان کرد: باید دست در دست هم در بحث دامپروری، شیلات، کشاورزی، معماری، هنر و حوزه‌های ورزشی که متناسب با فرهنگ ملی و مذهبی و ایران اسلامی است را به نسل جدید معرفی منتقل کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این جنین جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ و سبک زندگی آن مردم به دیگر استان‌ها است.

کد خبر 5482189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha